کد خبر: ۸۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 06
شفا آنلاین>سلامت>متخصص جراحی دهان و فک از فرانسه گفت: ایمپلنتولوژی، تکنولوژی بسیار پیچیده‌ای دارد و به‌ راحتی قابل کپی کردن نیست.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر آشیل پیوندی در نشست خبری نخستین سمپوزیوم اینترالاک و لیزر، اظهارکرد: در نخستین روز از این سمپوزیوم، آموزش‌های مربوط به ایمپلنت ارائه شد و همینطور یک جراحی زنده برای همکاران‌مان در کرمان انجام دادیم که بسیار مورد استقبال واقع شد.

وی افزود: ایمپلنت‌ها پیچ‌های تیتانیومی هستند که جانشین دندان نداشته بیمار می‌شوند، یعنی این علم تا حد زیادی مشکلات بی‌دندانی بیماران را حل کرده است.

پیوندی بیان کرد: ایمپلنت علمی بی‌نظیر و تقریبا 40 ساله است که طی 10 سال اخیر بسیار رشد کرده است و برگزاری چنین سمپوزیومی کمک خواهد کرد به اینکه بفهمیم ما در ایران در چه جایگاهی قرار داریم و ضمنا زمینه آشنایی با تجهیزات و علم روز دنیای ایمپلنت را نیز فراهم خواهد آورد.

پیوندی بیان کرد: جانشین کردن فک‌های کامل یکی از مهم‌ترین خدمات ایمپلنت برای بیماران است، ضمن اینکه ما دوره‌هایی را در خارج از کشور برگزار می‌کنیم که خوب استقبال می‌‎شود، اما تاکید بر این است که دوره‌های آموزشی در داخل کشور هم برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز فلسفه و دید ما به این علم خیلی متفاوت شده است یادآور شد: متاسفانه بسیاری از دندان‌پزشکان داخل کشور هنوز از دید جدید به این علم آگاهی ندارند، اما خوشبختانه پزشکان کرمانی بسیار مشتاق بوده و زمینه‌ علمی لازم را دارند و با ارایه‌ آموزش‌های لازم می‌توانند از علم روز استفاده کنند.

پیوندی گفت: هرچند آموزش به سادگی امکان‌پذیر نیست، اما برخی برای یادگیری بسیار عجله دارند. درحالیکه یادگیری درست زمان‌بر است و به همت و تلاش نیز احتیاج دارد، اما به هر حال نباید از این دوره‌ها در داخل کشور غافل شد.

این متخصص جراحی دهان و فک از فرانسه همچنین با بیان اینکه از هشت سال پیش تا امروز پیشرفت‌های محسوسی در علم ایمپلنت ایران مشاهده می‌شود، افزود: برای گسترش این علم باید کسانی که با تکنولوژی و علم روز ایمپلنتولوژی آشنا هستند، ‌آن‌را به سایرین نیز انتقال دهند.

وی یادآوری کرد: فرانسه آموزش ایمپلنتولوژی را حتی برای دانش‌آموزان هم ارایه می‌کند. ضمن اینکه در فرانسه دولت تمام درمان‌های دندانی را متقبل و درگیر هزینه‌های ایمپلنت هم شده است.

پیوندی ادامه داد: درگذشته هزینه‌های ایمپلنت بسیار زیاد بود ولی خوشبختانه اکنون با مدرن شدن تجهیزات و آسان‌تر شدن دسترسی به این علم، هزینه‌های آن تا حد زیادی کاهش یافته است. همچنین توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که ایمپلنتولوژی، تکنولوژی بسیار پیچیده‌ای دارد و به‌ راحتی قابل کپی کردن نیست.

وی با اشاره به عمر مفید ایمپلنت تاکید کرد: 40 سال در علم پزشکی زمان زیادی نیست، بنابراین هنوز باید سعی و خطاهای زیادی انجام شود و نمی‌توان دقیقا طول عمر معینی را تعیین کرد. با این تعبیر برخی دندان‌پزشکان برای ایمپلنت عمر هشت تا 10 ساله را بیان می‌کنند در حالیکه این عمل امروز بسیار مدرن و بر عمر آن افزوده شده است.

پیوندی ادامه داد: به‌طور کلی عمر ایمپلنت‌ها بستگی به پارامترها و فاکتورهای زیادی از جمله وضعیت و شرایط بیمار، جراح، استخوان‌های بیمار و... دارد که هیچ کنترلی بر روی آنها وجود ندارد.

این متخصص جراحی دهان و فک خاطرنشان کرد: موارد عدم تجویز ایمپلنت بسیار محدود است و حتی افراد دیابتی هم می‌توانند از این علم برخوردار شوند و رعایت نکات لازم مشکلی را در این زمینه ایجاد نخواهد کرد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: