کد خبر: ۸۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 03
شفا آنلاین>بیمه و بانک>تعداد دستگاه های خودپرداز نصب شده در سرتاسر جهان در سال 2014 با 7 درصد رشد به سه میلیون دستگاه رسید و انتظار می رود تا سال 2020 به تعداد 4 میلیون دستگاه افزایش یابد.

به گزارش شفا آنلاین، بر اساس گزارشی که به تازگی توسط موسسه تحقیقاتی و مشاوره RBR بریتانیا با عنوان "بازار خودپرداز و پیش بینی سال ۲۰۲۰" منتشر شده است برآورد می شود تعداد خودپردازها تا سال ۲۰۲۰ به ۴ میلیون دستگاه افزایش یابد.

این افزایش بر پایه رشد اقتصاد، افزایش درآمد و تعداد زیاد افرادی است که وارد نظام بانکی می شوند. جالب توجه است که تعداد خوپردازهای نصب شده در چین از سال ۲۰۰۹ تا کنون سه برابر شده است.

بزرگترین بازار خودپرداز جهان از سال ۲۰۱۳ از ایالات متحده گرفته شد و به چین تعلق گرفت. همچنین پیش بینی می شود طی چند سال آینده با توجه به نیاز به تامین تقاضای فزاینده شعب در این زمینه چین پیشرو بماند.

از دیگر کشورهایی که ارقام رشد قابل توجهی را گزارش می کنند هند است. هند طی یک دهه گذشته تعداد خوپردازها را بطور چشم گیری افزایش داده است. در پایان سال ۲۰۱۴، این کشور چهارمین بازار بزرگ خوپرداز بعد از چین، ایالات متحده آمریکا و ژاپن بود.

در گزارش RBR پیش بینی شده است که تا سال ۲۰۲۰ تعداد خودپردازهای نصب شده در هند به تعداد خودپردازهای آمریکا برسد. دولت هند پیوسته در تلاش برای افزایش دسترسی بزرگسالان به نظام بانکی است.

RBR پیش بینی می کند که رشد تعداد خودپردازها در خاورمیانه و آفریقا با منطقه آسیا و اقیانوسیه برابر باشد. ایران و نیجریه کشورهایی هستند که خارج از حوزه آسیا اقیانوسیه بیشترین تعداد خودپرداز را اضافه خواهند کرد.

افزایش تعداد کارت های بانکی و استفاده از خودپرداز بانک ها را تشویق به توسعه در مناطق روستایی در هر دوی این بازارها می کند.

سال ۲۰۱۴ دومین باری بود که پایه خودپردازهای مرکز و شرق اروپا کاهش داشت. در آن زمان روسیه و برخی دیگر از کشورهای این منطقه شاهد کاهش تعداد خودپردازها بودند.

در حقیقت ۱۰ بازار از ۱۷ بازار اصلی اروپا در سال ۲۰۱۴ با کاهش تعداد دستگاه های خودپرداز رو به رو شدند که بیشترین میزان آن در اسپانیا گزارش شد. اسپانیا تعداد شعب بانکی را کاهش داده است. برخی از این بازارها بطور موقتی در چنین شراطی قرار گرفتند اما در عین حال همچنان شش بازار از این بازارها طی ۵ سال آینده در همین مسیر باقی خواهند ماند.

 بطور کلی تعداد خودپردازها در سطح جهان طی ۵ سال آینده رو به افزایش است و بیشترین میزان این افزایش برای منطقه آسیا و اقیانوسیه و MEA انتظار می رود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: