کد خبر: ۸۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 01
شفا آنلاین>بیمه و بانک>در تحقیق سه ماهه رویترز تامسون GFMS محاسبه شد که تولید اولیه طلا در نیمه ابتدای سال 2015 با دو درصد افزایش به 1507 تن رسیده است.
به گزارش شفا آنلاین، بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده میزان تولید طلای جهان در نیمه نخست سال ۲۰۱۵ با دو درصد افزایش به ۱۵۰۷ تن رسیده که بیشتر این افزایش تولید در آسیا رخ داده است و در این قاره افزایش تولید طلا دو رقمی بوده است.

علت افزایش تولید کشورهای معدن کاری مهمی مثل چین است که در نیمه نخست سال با اضافه کردن ۱۰ تن کمی کمتر از ۲۰۱۹ تن تولید طلا داشت. بسیاری از معادن طلای چین در سال ۲۰۰۷ جای آفریقای جنوبی را بعنوان اولین تولیدکننده بزرگ طلای جهان گرفتند و از آن زمان در همین جایگاه باقی ماندند.

تولید طلای اندونزی با ۲۸درصد یا ۱۴.۵ تن افزایش به بیش از ۶۶ تن در نیمه نخست رسید. کشورهای تولیدکننده کوچک تر در آسیای مرکزی مثل قزاقستان، قرقیزستان و مغولستان افزایش تولید قابل توجهی داشتند.

افزایش معدن کومتور قزاقستان که بیشتر مالکیت آن در اختیار سنترا گلد کانادا است و افزایش تولید مغولستان از یک معدن طلا-مس به نام اویو تولگوی روی هم رفته ۵۰ درصد افزایش تولید طلا را رقم زد.

توسعه ۵ میلیارد دلاری معدن اویو تولگوی در زیر زمین جایی که ۸۰ درصد از ذخایر این معدن نهفته است این کشور را در آینده نزدیک به فهرست ۲۰ کشور اول تولیدکننده طلای جهان اضافه خواهد کرد.

کلمبیا هم در جدیدترین آمار به فهرست ۲۰ کشور اول تولید طلا اضافه شده است. برآورد می شود تعداد معادن ثبت شده صنعتی آن به ۱۰۰۰۰۰ معدن برسد و میزان تولید باید از ۲۱.۶ تن نیمه نخست سال در حال افزایش باشد. پرو کشور شماره ۵ تولید طلای جهان نیز شاهد رشد تولید بود بطوری که تولید شش ماهه آن با هفت درصد افزایش به ۸۶.۷ تن رسید در حال که آرژانتین ۱۵درصد افزایش تولید طلا را شاهد بود.

کانادا جای آفریقای جنوبی را در رتبه ششم تولیدکننده طلای جهان گرفت. آمریکا یکی از بداقبال ترین ها با کاهش تولید چهار درصد مواجه شد و میزان تولید طلای آن در این دوره به کمتر از ۱۰۰ تن رسید. بعد از روسیه و استرالیا در جایگاه چهارم تولید طلا نام آمریکا آورده می شود.

به گزارش سایت اخبار بانک، بیشترین کاهش تولید طلا در قاره آفریقا و مربوط به آفریقای جنوبی و غنا بود. تولید طلای آفریقای جنوبی با ۱۴درصد کاهش در نیمه نخست سال ۲۰۱۵ به ۷۰ تن رسید. این کشور برای بیش از یک قرن در اوج خود در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی کشور شماره یک تولید طلا بود و بیش از ۸۰ درصد از تولید طلای جهان را بیش از ۱۰۰۰ تن در سال به خود اختصاص داده بود. در مجموع تولید طلای قاره آفریقا در این دوره دو درصد کاهش داشت.

برندگان و بازندگان تولید طلای نیمه نخست ۲۰۱۵ در برابر نیمه نخست ۲۰۱۴
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: