کد خبر: ۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - 2013November 03
شفا آنلاین : دبیر انجمن علمی جراحان عمومی با بیان اینکه شکایات مردم از گروه جراحان عمومی وجود دارد اما آمار آن بالا نیست، اظهار کرد: متاسفانه شکایت از گروه‌های پزشکی معضلی در جامعه ماست که رو به افزایش است.
به گزارش شفا آنلاین ، دکتر سید هاشم سید مهدی ، در ادامه افزود: البته اغلب این شکایات هم به جا نیستند. بیمار وقتی دچار معضل می‌شود، شکایت می‌کند. جامعه و شخص حق دارند شکایت کنند اما خیلی اوقات شکایت‌ها سندیتی ندارند و وسایل ارتباط جمعی باید به پزشکان کمک کنند تا آمادگی مردم ارتقا یابد.   وی همچنین به تبیین مهم‌ترین چالش‌های صنفی پیش روی متخصصان جراحی عمومی پرداخت و با بیان اینکه به علت کمبود سرانه درمان، حقوق جراح پرداخت نشده و در حق بیمار اجحاف می‌شود، گفت: علاوه بر این بیمه‌ها خودمختار هستند، مصوبات دولت را اجرا نمی‌کنند.   دبیر انجمن علمی جراحان عمومی تاکید کرد:‌ چرخش این سیکل معیوب باعث شده است که پزشک، بیمار، بیمارستان و بیمه‌ها همگی از یکدیگر گلایه‌مند و ناراضی باشند.   وی در توضیح راهکارهای موجود به منظور کاهش مشکلات نظام سلامت گفت: راهکار اول این است که باید هزینه درمان را در حد متعارف و قابل قبول افزایش دهند. پس از آن بیمه‌ها باید متعهد به اجرای مصوبات دولت شوند و امکانات و وسایل سخت‌افزاری در بیمارستان‌ها هم گسترش پیدا کنند. در این صورت در خدمت به مردم پتانسیل خوبی ایجاد خواهد شد و ارائه خدمات سلامت با کیفیت بالاتری انجام می‌شود.   آپاندیسیت و انسداد روده‌ها، عمده‌ترین علت انجام اعمال جراحی در اورژانس‌های پایتخت دبیر انجمن علمی جراحان عمومی ایران در پاسخ به پرسشی پیرامون بیشترین اعمال جراحی در بخش‌های اورژانس اظهار کرد: در پایتخت بیشتر ارجاع بیماران به بخش‌های اورژانس به علت آپاندیسیت و انسداد روده‌هاست ولی در حواشی پایتخت، بروز حادثه در تصادفات بیشترین علت مراجعه به اورژانس‌ها را تشکیل می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: