کد خبر: ۸۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 30
شفا آنلاین>سلامت>داروسازي تريس، اخيرا اعلام کرده که سازمان غذا و داروي آمريکا، دياناول ايکس آر(Dyanavel XR) را که سوسپانسيون خوراکي و آهسته‌رهش آمفتامين است، براي درمان اختلال بيش‌فعالي و عدم تمرکز در کودکان بالاي 6 سال مورد تاييد قرار داده است.

به گزارش شفا آنلاین،به دنبال اين تاييد، دياناول ايکس آر تنها شکل خوراکي آمفتامين آهسته‌رهش خواهد بود که با الگوي مصرف يکبار در روز در کودکان مبتلا به اختلال بيش‌فعالي و عدم تمرکز مجوز تجويز دارد.


اين تاييديه براساس يک مطالعه فاز3 با استفاده از دارونما روي 108 کودک 6 تا 12 ساله که براساس معيارهايDSM-IV به اختلال بيش‌فعالي و عدم تمرکز مبتلا بودند انجام شد.

در اين مطالعه، شايع‌ترين عوارض گزارش‌شده با شيوع بيش از 2 درصد در گروه دريافت‌کننده دياناول ايکس آر در مقايسه با گروه دريافت‌کننده دارونما عبارت بودند از رينيت آلرژيک و درد بخش فوقاني شکم. داروسازي تريس، از تکنولوژي ليکوئي ايکس آر در توليد دياناول استفاده کرده است. دکتر سالي بري، سرپرست بخش مديکال شرکت تريس مي‌گويد: «دياناول ايکس آر، اولين و تنها سوسپانسيون خوراکي آهسته‌رهش آمفتامين است که با الگوي يکبار در روز براي درمان مبتلايان به اختلال بيش‌فعالي و عدم تمرکز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

آمفتامين‌ها، درمان موثري در اختلال بيش‌فعالي و عدم تمرکز هستند. دياناول ايکس آر، گزينه‌اي با دوز مناسب براي گروه کودکان در اختيار پزشکان قرار مي‌دهد که شروع اثر سريعي دارد و در عين حال اثر آن براي مدت قابل‌توجهي ادامه خواهد يافت. اين وضعيت براي کودکان در سنين مدرسه مناسب است.» انتظار مي‌رود که دياناول ايکس آر در اوايل سال 2016 ميلادي در اختيار متخصصان و بيماران قرار گيرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: