کد خبر: ۸۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 23
شفا آنلاین>سلامت>تیم تخصصی اعزامی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به کربلا جهت ارایه خدمات تخصصی و جراحی در روز عاشورا آماده شد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد گنجه، مسوول تیم "هلال" مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در این باره ضمن اشاره به خدمات درمانی و دارویی هلال احمر ایران در عتبات عالیات گفت: تیم تخصصی 60 نفره اعزامی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به کربلا فردا همزمان با روز عاشورا به دو گروه جراحی و غیر جراحی تقسیم میشوند. تیم جراحی از ساعت 4 صبح روز عاشورا در پنج چادر امدادی اطراف حرم مستقر شده و خدمات جراحی و پانسمانهای لازم را به زائران حسینی ارایه خواهند داد.

وی با بیان اینکه خدمات تیم جراحی تا ساعت 2 بعدازظهر روز عاشورا ادامه خواهد داشت، افزود: همزمان با پایان فعالیت گروه جراحی در این روز، گروه غیر جراحی در چادر امدادی بین الحرمین مستقر میشوند و ارائه خدمات حمایتی درمانی و دارویی به زائران ادامه میابد.

گنجه با بیان اینکه پیش بینی میشود طی روز آتی حداقل 2000 نفر جهت دریافت خدمات جراحی به چادرها مراجعه کنند، افزود: تمام وسایل لازم جهت پانسمان و بخیه از ایران تهیه و به کربلا ارسال شده است. در مجموع ما برای ارایه خدمات پانسمان و بخیه به حداقل 10 هزار نفر، از وسایل و امکانات لازم برخورداریم.

گنجه تاکید کرد که گروه تخصصی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعزامی به کربلا آموزشهای مدیریت بحران را دریافت کرده اند و برای ارایه خدمات لازم در روز عاشورا آماده اند.

گفتنی است، تیم تخصصی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همزمان با ورود به خاک عراق به دو گروه 30 نفره "عتبه" و "هلال" تقسیم شدند و در قالب چادرهای امدادی در بین الحرمین و اطراف حرم مشغول خدمت رسانی شدند.

این گروه که از صبح روز گذشته فعالیت خود را در کربلا آغاز کرد از تخصصهایی همچون مغز و اعصاب، داخلی، زنان، پزشک عمومی، ارتوپد، نفرولوژی، جراح عمومی، پرستار و ...برخوردار است.

فعالیت این گروه در کربلا از روز گذشته آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

تیم نخصصی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همه روزه از ساعت 8 صبح تا 11 شب پاسخگوی زائران حسینی است و درمانگاههای هلال احمر ایران در کربلا، نجف و کاظمین به صورت 24 ساعته فعالند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: