کد خبر: ۸۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 20
شفا آنلاین>سلامت>وزير بهداشت با اشاره به كمبود تخت های بيمارستانی در شهر تهران و حاشیه پایتخت، بر لزوم تزريق اعتبار برای ساخت بيمارستان های جديد از سوی مجلس و دولت تاكيد كرد

به گزارش شفا آنلاین،دكتر سيد حسن هاشمي بعدازظهر امروز سه شنبه در بازديد از بيمارستان لولاگر تهران با بيان اينكه نيمي از تخت های بيمارستاني كشور فرسوده اند، بر لزوم نوسازي بيمارستان ها بويژه در شهر تهران و حاشيه آن تاكيد كرد.

وی با اشاره به اينكه اغلب جمعيت ساكن در اين منطقه از اقشار كارگري هستند كه حق بيمه نيز پرداخت مي كنند، خواهان توجه بيشتر و بهره گيري از منابع حق بيمه ها براي توسعه و ايجاد فضاي بهداشتي درماني شد.

هاشمي مشكلات كمبود تخت بيمارستاني در تهران و حاشيه آن را یادآور شد و گفت: احداث بيمارستان هاي جديد در مكان هاي مناسب با در نظر گرفتن جمعيت مناطق امري ضروري است كه نيازمند تصويب اعتبار در مجلس شورای اسلامی و تخصيص آن از سوي دولت است.

وزير بهداشت با اشاره به عقب ماندگي هاي گذشته در حوزه سلامت را فراوان برشمرد و خواهان ارايه خدمت مناسب به مردم اين منطقه و رعايت حقوق و احترام ارايه كنندكان خدمت شد

هاشمي افزود: براي رفع كمبود در بخش هاي پر جمعيت شهر نظير اين منطقه نیازمند کمک شهرداری تهران و خیریه ها هستيم.

بازدید از بیمارستان روانپزشکی

وزير بهداشت در بازديد از بيمارستان آموزشي روانپزشكي ايران بر لزوم استانداردسازي فضاي بيمارستان‌هاي روانپزشكي و رفع كمبودها تاكيد كرد.

وي همچنين در بازديد از بخش‌هاي مختلف اين بيمارستان خواهان انجام كار كارشناسي براي بررسي تناسب مكان و فضاهاي فعلي موجود در بيمارستان جهت توسعه و يا انتقال آن به مكان ديگري شد.

هاشمي همچنين با درخواست بيمارستان درخصوص گسترش فضاي فيزيكي كلينيك ويژه و امكان افزوده شدن رشته‌هاي جديد، ايجاد مركز تحقيقات و نيز تأمين اعتبار اضافه شدن ۸۰ تخت بيمارستاني به اين مجموعه موافقت كرد.

وي با تاكيد بر استانداردسازي فضاها و توجه به تمامي نكات ايمني در معماري و تجهيزات خاص بخش‌هاي بيماران اعصاب و روان گفت: بايد در ساخت فضاهاي جديد حتماً به اين نكات توجه شود.

بيمارستان روانپزشكي ايران داراي ۱۴۰ تخت بستري و ۲۰ تخت اورژانس در قالب ۵ بخش تخصصي مردان و زنان يكي از قديمي‌ترين بيمارستان‌هاي روانپزشكي كشور است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: