کد خبر: ۸۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 14
شفاآنلاین :جامعه پزشکی >سلامت >وزیر بهداشت برای تبادل همکاری علمی و پژوهشی و همچنین بازدید از بیمارستانها، صنایع دارویی - تجهیزات پزشکی و دیدار با شخصیت‌های مطرح فرانسوی در حوزه سلامت به دعوت وزیر بهداشت این کشور به پاریس سفر می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت به دعوت وزیر بهداشت ، رفاه  و امور زنان فرانسه به پاریس سفر می‌کند. در این رابطه محسن اسدی لاری مدیر کل امور بین‌الملل وزارت بهداشت در تشریح محورها و برنامه سفر هاشمی به فرانسه گفت: این سفر در پی دعوت وزیر بهداشت، رفاه و امور زنان فرانسه از دکتر هاشمی صورت می‌پذیرد که یکی از مهمترین محورهای این سفر آماده کردن تفاهمنامه همکاری بین ایران و فرانسه در حوزه سلامت است تا پس از تایید دو وزیر در سفری که رئیس جمهور به فرانسه خواهند داشت این تفاهمنامه‌ها نهایی شود.

مدیر کل امور بین‌المللی وزارت بهداشت ادامه داد: در سفر هاشمی به پاریس مباحث سرمایه‌گذاری برای ساخت بیمارستانهای بزرگ در ایران صورت می‌پذیرد، همچنین بررسی مشارکت صاحبنظران صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاه‌های پیشرفته در فرانسه را نیز خواهیم داشت. 

لاری تصریح کرد:‌ در سفر وزیر بهداشت به پاریس بازدیدهای متعددی برای وی از بیمارستانهای مطرح فرانسه برنامه‌ریزی شده است، همچنین وزیر بهداشت سخنرانی در جمع صاحبان صنایع فرانسه در حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی این کشور خواهد داشت. 

مدیر کل امور بین‌المللی وزارت بهداشت عنوان کرد: در سفر وزیر بهداشت کشورمان به فرانسه؛ هاشمی دیدارهایی را نیز با متخصصان ایرانی مقیم فرانسه و همچنین افراد برجسته فرانسوی خواهد داشت.

لاری در خاتمه با اشاره به دیگر محورهای مهم سفر هاشمی به فرانسه که شامل تبادل علمی، آموزشی و پژوهشی بین دو کشور خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این سفر وزیر بهداشت از موسسه انیستیتو پاستور فرانسه نیز بازدیدی خواهند داشت. همچنین رسول دیناروند - رئیس سازمان غذا و دارو، داوود دانش جعفری - نماینده تام ­الاختیار وزارت بهداشت در هیأت نظارت بر سازمان­های مردم نهاد و مصطفی قانعی - رئیس انیستیتو پاستور ایران نیز در این سفر وزیر بهداشت را همراهی خواهند کرد. تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: