کد خبر: ۸۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 14
شفا آنلاین>اجتماعی>حوادث>سازمان پزشکي‌قانوني اعلام کرد كه امکان قصاص مردي که روي همسر و مادر همسر سابقش اسيد پاشيده، وجود ندارد؛ به همين دليل دادگاه بايد در مورد ميزان ديه آسيب‌ديدگان تصميم‌گيري کند.
به گزارش شفا آنلاین،در تشريح جزئيات صدور اين راي و مخالفت سازمان پزشكي قانوني آمده است كه متهم جوان اين پرونده سه سال قبل براي گرفتن انتقام از همسر سابقش دست به اين اسيدپاشي هولناک زد و باعث سوختگي شديد همسر و مادر همسرش شد.

 پليس زماني در جريان اين حادثه قرار گرفت که از بيمارستاني در استان تهران خبر دادند دو زن که با اسيد سوزانده شده‌اند به بيمارستان انتقال يافته‌اند و شدت سوختگي آنها هم شديد ‌است.

متهم اين پرونده با پيگيري نيروهاي پليس بازداشت شد و ضمن اعتراف به جرمش گفت که قصد داشته با اين کار از همسرش انتقام بگيرد. به‌ اين‌ترتيب، پرونده تکميل و براي رسيدگي به دادگاه عمومي فرستاده شد و با توجه به شدت آسيب‌ديدگي دو زن، رأي به پرداخت ديه به متهمان صادر شد اما اين حکم مورد اعتراض قرار گرفت و زن جوان اعلام کرد از ابتدا درخواستش قصاص بوده است.

 به‌ اين‌ترتيب رأي صادره نقض و پرونده براي رسيدگي مجدد به شعبه هشتم دادگاه کيفري استان تهران فرستاده‌ شد. با توجه به درخواست قصاص از سوي شاکي، قضات رسيدگي‌کننده پرونده را براي اظهارنظر به پزشکي قانوني ارسال کردند. بعد از بررسي‌هاي انجام‌گرفته، هيئت پزشکي اعلام کرد که امکان قصاص گوش که شاکي خواسته ‌است وجود ندارد؛ بنابراين شعبه هشتم دادگاه کيفري براي تصميم‌گيري در اين مورد بار ديگر وارد شور شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: