کد خبر: ۸۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 12
شفا آنلاین>سلامت>ایران در زمینه تولید واکسن و واکسیناسیون از تجارب خوب دانشمندان برخوردار است و مراکز پژوهشی باید در عرصه تولید واکسن‌های جدید گام بردارند.
به گزارش شفا آنلاین،محمدرضا بلورساز فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان  افزود: اقدامات پیشگیری به منظور حذف منابع انتشار در بیماری بیماران بزرگسال حائز اهمیت است.

وی گفت: ارتباط سطح بهداشت در جامعه و محیط زندگی افراد، آموزش بهداشت، وجود نور و تهویه کافی در اتاق بیماران و تغذیه مناسب بخشی از موارد پیشگیری بیماری سل محسوب می‌شود.

بلورساز گفت: واکسن DTP درکشور ما مورد استفاده بیماری سل است و سالها از مرگ و میر ناشی از سل کم می‌کند ولی با توجه به عوارض متعدد این واکسیناسیون سه گانه،دوگانه انجام می‌شود.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته از همان سال اول از واکسن ارتقاء یافته TDAPهمراه با واکسن هپاتیت B واکسن اطفال گشته شد.IPVهموفیلوس آنفولانزا تیپBاستفاده می‌شود که کارایی  خوبی داشته است.

وی گفت: دانشمندان این مرزوبوم سالهاست که تجربه و دانش خوبی در ساختن واکسن دارند و پیشنهادمی‌گردد محققان با تکیه بر دانش و تجارب به تولید ملی در زمینه واکسن بپردازند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: