کد خبر: ۸۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 11
شفا آنلاین>سلامت>محققان موفق شده اند با استفاده از فرایند تخمیر آب میوه ها سوخت های تجدیدپذیری را برای خودروها تولید کنند.
به گزارش شفا آنلاین،یک شرکت اسکاتلندی روشی را در مقیاس تجاری برای تولید سوخت زیستی خودروهای سواری با استفاده از باقیمانده های آب میوه در فرایند تخمیر طراحی کرده است.

موسسه منابع تجدیدپذیر ادینبورگ سلتیک، فرایند تولید بایوبیوتانول را در مقیاس تجاری در کشور بلژیک توسعه داده است، این روش اخیرا با استفاده از کمک مالی 16.7 میلیون دلار کار خود را آغاز کرده است.

پروفسور مارتین تانژنی موسسه منابع تجدید را در سال 2012 در دانشگاه ادینبورگ تاسیس کرد. 

تیم تحقیقاتی این موسسه یک فرایند تطبیق دوباره ای به نام Acetone-Butanol-Ethanol (ABE) را طراحی کرد اما به علت قیمت پایین سوخت های فسیلی توجیه اقتصادی خود را از دست داد اما اخیرا این موسسه شروع به کار کرده است.

درحالی که تاکنون عمده تمرکز روی سوخت های غیرروغنی همچون اتانول بوده است که می تواند از گیاهانی همچون ذرت و شکر بدست آید؛ اما این کار میزان مصرف گیاهان را بالا می برد، اما بایوبیوتانول از نظر عدم آسیبی که به گیاهان و طبیعت می زند دارای استاندارد بالایی می باشد.

پاول هادمن مدیر IBIC می گوید: « آنچه ما تلاش داریم انجام دهیم این است که توصیه ها و تخصص هایی را برای شرکت ها و موسسات فراهم آوریم، تا جایی که می توانیم روی این کار سرمایه گذاری کنیم، و امکانات و تجهیزات ساختمانی خود را تا اندازه ای گسترش دهیم که در مورد تولید سوخت بیولوژیکی هم کار خودمان پیشرفت داشته باشد و هم سایر شرکت هایی که می خواهند در این زمینه کار کنند مجبور نباشند بیرون از کشور خودمان فعالیت کنند».

موسسه تولید بایوبیوتانول تجدیدپذیر با همکاری پروژه بیوبیس اروپا (BBEPP)، به سایر شرکتها کمک میکند تا صنایع اثربخش و پایداری را در آینده به وجود آورند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: