کد خبر: ۸۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 11
یک روان‌شناس مطرح کرد
شفاآنلاین:سلامت روان>یک روان‌شناس بالینی با تاکید بر اینکه ایجاد شغل یکی از راهکارهای ارتقای بهداشت روان در کشور است، گفت: بهتر است برای جوانان مطابق با رشته تحصیلی خود، شغل مناسبی در کشور ایجاد شود؛ چرا که نبود شغل مناسب برای جوانان یکی از معضلات اساسی در کشور است که می تواند منجر به بروز افسردگی در جوانان شود.

به گزارش شفا آنلاین : دکتر ربابه غفارتبریزی گفت: با ایجاد شغل‌های متنوع و متناسب با رشته جوانان نه تنها در آنها انگیزه به وجود می‌آید، بلکه جوانان می توانند به صورت هدفمند برای زندگی و آینده خود برنامه‌ریزی و به سلامت و بهبود جامعه هم کمک شایانی کنند.

وی وجود مراکز مشاوره در مدارس و انجام مشاوره از دوران کودکی را یکی دیگر از راهکارهای ارتقای بهداشت روان دانست و یادآور شد: خانواده‌ها و مسئولین مدارس می‌توانند در جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات جوانان نقش موثری داشته باشند؛ به طوری که اگر از همان دوران ابتدایی تا دوران دانشجویی کودکان زیر نظر مشاوره قرار گیرند، با بروز یک مشکل روحی و روانی می‌توانند نه تنها برای درمان آن در همان مراحل اولیه اقدام کنند بلکه به ارتقای سلامت روانی جوانان کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه خالی کردن هیجان به سلامت جوانان کمک می‌کند، در پایان تصریح کرد: با ایجاد تفریحات سالم و اسلامی در کشور مانند ایجاد کلوپ‌های فرهنگی و فرهنگسراهای متنوع می‌توانیم کودکان، نوجوانان و جوانان را از نظر فرهنگی تقویت کنیم. همچنین جوانان با رفتن به فرهنگسراها می‌توانند از نظر علمی، ادبی و هنری به بالاترین سطح برسند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: