کد خبر: ۸۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 08
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>دبیرعلمی دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران از انجام جراحی زنده برروی جنین در دوازدهمین کنگره زنان و مامایی خبرداد.
به گزارش شفا آنلاین : دکترشهلا چایچیان  گفت:آخرین دستاوردهای مربوط به بیماری های زنان ازامروز پنجشنبه (16 مهرماه) به مدت چهارروز با حضور متخصصان خارجی و داخلی در این کنگره ارایه خواهد شد.
وی ادامه داد: این کنگره از 22 سال گذشته با همت انجمن زنان و مامایی ایران به صورت دو سالانه برگزار می شود و در این کنگره آخرین روش های پیشگیری و تشخیص بیماری زنان، ایمنی زایمان، ایمنی روش های جراحی زنان، روش های جدید ژنتیک برای تشخیص و درمان بیماری ها ، روش های جدید جراحی کم تهاجمی ، روش جراحی رباتیک و تشخیص بیماری های جنین ارایه می شود.
وی بیان کرد: در این دوره بیماری های زنان مانند پلیپ های رحمی، آندومتریوز، سرطان های زنان، بیماری های سینه، اختلالاتی که موجب نازایی می شود و همچنین روش های تصویربرداری در بارداری و جراحی نوزادان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: چند سالی است که در کنگره های علمی روش های جدید جراحی های کم تهاجمی در بیماری های زنان بررسی می شود؛ در این کنگره نیز تازه ترین دستاوردها درزمینه جراحی های کم تهاجمی و لاپاراسکوپی زنان ارایه خواهد شد.
چایچیان با اشاره به اینکه بالابردن سطح تحقیقات هدف برگزاری این کنگره است افزود: 700 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که از این تعداد 30 مقاله علمی ازسوی اساتید و 50 مقاله ازسوی متخصصان در رشته های مختلف به صورت سخنرانی و 307 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود.
وی ادامه داد: در مقایسه دوازدهمین کنگره با دوره نخست آن می توان متوجه شد که سطح کارآزمایی بالینی که بهترین سطح تحقیقات است چقدربالا رفته و خوشبختانه سطح مقالات بهتر شده است.
چایچیان یادآور شد : یکی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در این کنگره انجام جراحی زنده روی جنین است، جراحی روی جنین یک عمل بسیار ظریف و طاقت فرسا است و باید حتما در زمان خاصی انجام شود.
وی گفت: تدابیری درنظر گرفته شده که اگردر طول برگزاری این کنگره مورد جراحی پیش آمد، این جراحی توسط یکی از پزشکان صاحب نام خارج از کشور به صورت زنده برای حاضرین نمایش داده می شود.
وی اظهارکرد: بیماری های خاصی وجود دارند که اگر در زمان پرورش جنین در داخل شکم مادر درمان شوند، در آینده جلوی عوارض بسیار آن گرفته می شود.
دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران از 16 تا 19 مهرماه در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: