کد خبر: ۷۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 02
شفا آنلاین>روانشناسی>در جدیدترین شماره Journal of Clinical Sleep Medicine مقاله‌ای به چاپ رسیده است، که یافته‌های جدیدی درباره رابطه بین آپنه خواب و افسردگی مطرح می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،به نظر محققان این مطالعه استرالیایی، افرادی که مبتلا به آپنه خواب هستند، در معرض خطر افسردگی قرار دارند، و درمان رایج آپنه خواب، یعنی فشار هوای مثبت مداوم (CPAP)، می‌تواند به کم‌تر کردن علائم اختلال خلقی این افراد مثل افسردگی کمک کند.

در واقع در این مطالعه ۲۹۳ مرد و زن مورد بررسی قرار گرفتند که اخیرا مبتلا به آپنه خواب تشخیص داده شده بودند. در زمان شروع مطالعه، حدود ۷۳ درصدشان مبتلا به افسردگی بودند و در ادامه مشخص شد که با بدتر شدن آپنه، افسردگی آنان نیز شدیدتر می‌شود.

محققان برای درمان آن‌ها، از روش درمانی فشار هوای مثبت مداوم استفاده کردند، و بعد از ۳ ماه نتایج تازه‌ای به دست آوردند. نتایج نهایی نشان می‌داد که در ابتدای مطالعه، ۴۱ بیمار افکار مربوط به خودکشی یا آسیب زدن به خود داشتند، اما بعد از ۳ ماه استفاده از درمان CPAP مشخص شد که افکار مربوط به خودکشی در بین هیچ کدام از آن‌ها ادامه پیدا نکرده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: