کد خبر: ۷۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 27
شفا آنلاین>سلامت>لهستان در ادامه همکاری های خود با ایران خواستار تاسیس بیمارستان قلب شد و همچنین 100 هزار آنتی بیوتیک را برای ایران آورده است.
به گزارش شفا آنلاین،حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در ملاقات با معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان برای همکاری‌های دارویی و تجهیزات پزشکی که امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد ضمن تشکر به دلیل ابراز همدردی لهستان برای فاجعه منا بیان کرد: اتفاق مکه و قربانی شدن ایرانیان حاصل بی‌تدبیری کشور عربستان بوده است ما مثل شما ناراحت هستیم که شرایط جهان بویژه در منطقه ما باعث می‌شود تا انسانهای بی‌گناه به کام مرگ کشیده شوند.آرزو می‌کنیم که همه ملتهای جهان در صلح و آرامش زندگی کنند تا هیچ زمانی به پناهندگی نیاز نداشته باشند. 

وی در ادامه افزود: ایرانیان همان ادامه نسل قدیم هستند و به نیاکان خود افتخار می کنیم که همواره صلح طلب بودند و علاقمند بودند که در کمال آرامش و احترام به همسایگان به سر ببرند و سابقه ایران در میان ملتها از جمله لهستان درخشان است.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به تاریخ ایران که حاکی از آزادی و مبارزه در راه استقلال است عنوان کرد: در ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی داریم یعنی آموزش پزشکی با بهداشت و درمان ادغام شده است، این درحالی است که در سایر کشورها آموزش از این بخشها جدا است ما دانشگاه‌های زیادی در حوزه پزشکی داریم، همچنین سالانه بیش از 10 هزار نفر در رشته‌های مختلف پذیرفته می‌شوند . همچنین در حال حاضر 170 هزار دانشجوی ایرانی و غیر ایرانی در رشته‌های طب تحقیق می‌کنند و علاوه بر این 570 مرکز تحقیقات پزشکی در رشته‌های مختلف داریم. 

وی اضافه کرد: ایران از نظر مقاله نیز رتبه شانزدهم در دنیا را به خود اختصاص داده است، در منطقه نیز از نظر تولید علم رتبه اول را داراست . در عین حال در داروسازی 96 درصد از داروی مورد نیاز را داخل کشور تولید می‌کنیم، از نظر قیمت نیز 100 در 100 داروی مصرفی کشور تولید داخل و از 40 درصد بقیه تولید خارج است.
 
قاضی زاده هاشمی در زمینه درمان اذعان کرد: 900 بیمارستان، 30 هزار مرکز بهداشتی در سراسر کشور وجود دارد که کار پیشگیری را در نقاط روستایی و شهرهای دور دست انجام می‌دهند در رشته‌های مختلف متخصصین و فوق تخصص ها برای کشورمان و همسایه‌ها تربیت می‌شوند. بیش از دو دهه است ایران در زمینه پیوند قلب، کبد، پانکراس و روده در منطقه بی‌رقیب است تا جایی که از کشورهای همسایه برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند. 

وی با اشاره به سالهای تحریم ایران تمامی این اتفاقات درحالی پیش آمده است که ایران سالها در تحریم بوده لذا از لهستان تشکر می کنیم که در دوران سخت همراه ما بوده، ایران همواره دنبال استفاده از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز برای تامین سلامت و انرژی مردم بوده است. هر چند که خوشحالیم که توافق 1+5 به نتیجه رسیده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدواریم در شرایط جدید استفاده لازم را در جهت کمک به دو ملت در سلامت و ساخت دستگاه‌هایی که از انرژی هسته‌ای استفاده می کنند، داشته باشیم و قرار دادهایی که در زمینه ساخت شتاب دهنده های خطی داشته‌ایم به طور کامل اجرا شود.
 
وی ادامه داد: فکر می‌کنم سرمایه گذاری در این حوزه بسیار اقتصادی و توجیه پذیر است، ایران در قدیم کشورهای منطقه را در بر گرفته بوده بنابراین بازار در آینده به یک کشور منحصر نخواهد شد بنابراین من شرکت‌های لهستانی را به سرمایه گذاری در ایران و حوزه سلامت تشویق می‌کنم.

قاضی زاده هاشمی مطرح کرد: مهمترین سرمایه ما جوانان متخصص هستند که می‌توانند در جهت ارتقای فناوری فعالیت کنند . من در رشته چشم پزشکی فعالیت می‌کنم و سالهاست که تجهیزات این حوزه از لهستان تامین می‌شود، بنابراین همکاری‌ها در تجهیزات پزشکی هم می‌تواند ارتقا پیدا کند. ایران در مورد اورژانس هوایی و زمینی نیازمندی‌هایی دارد که امیدواریم بتواند از کمک‌های لهستان استفاده کند.
 
پیر خوچینیسکی وزیر اقتصاد لهستان در این مراسم ضمن ابراز همدردی به خاطر فاجعه منا بیان کرد: ما الان در کشوری هستیم که در سال 1942 پناهگاه لهستانی‌های مهاجر بوده ما در کشور خود می‌گوییم اگر کسی یک نفر را نجات دهد همه دنیا را نجات داده و ایران 120 هزار نفر لهستانی را نجات داده است. 

وی اضافه کرد : ایران هیچ وقت به تقسیم لهستان رضایت نداده است ما برای داروسازی ایران و فعالیت در زمینه پزشکی ارزش قائل هستیم زیرا ایران در آموزش حرفه‌ای است. 

نماینده یکی از شرکت‌های داروسازی لهستان در این مراسم  عنوان کرد: علاقمندیم که در ایران یک بیمارستان قلب تاسیس کنیم همچنین ما با دانشگاه‌های پزشکی ورشو و موسسه سلول‌های بنیادی همکاری می‌کنیم علاوه بر این 100 هزار قرص آنتی بیوتیک برای ایرانیان آورده‌ایم. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: