کد خبر: ۷۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 25
شفاآنلاین:اقتصاد>بیمه و بانک>موسسه تحقیقاتی «کن امریکا» یکی از موسسات پژوهشی و تحقیقاتی نسل جدید محسوب می‌شود که عمده‌ترین فعالیت‌های آن پیرامون طراحی قراردادهای مربوط به صنایع پیشرفته و هوشمند، تهیه گزارش‌های تحقیقاتی و تحلیلی در حوزه سهام و بازار بورس و همچنین ارائه طیف گوناگونی از خدمات برنامه‌های مشاوره‌ای در رابطه با فعالیت‌های بازرگانی و اقتصادی است و دامنه پوشش‌دهی خدمات این شرکت مجموعه حوزه‌های عمده اقتصادی و تجاری در گستره‌ای به وسعت سرتاسر جهان است.

به گزارش شفا آنلاین : براساس آنچه در وب‌سایت رسمی این موسسه درج شده است، تیم‌های کارشناسی و پژوهشی موسسه تحقیقاتی کن، از ابزارهای پیشرفته مدیریت اطلاعات به منظور اجرای پروژه‌های سفارش داده‌شده به آنها بهره جسته و با بهره‌گیری از این تجهیزات و نیز با استفاده از روش‌ها و مکانیزم‌های پیچیده پژوهشی، به مشتریان خودشان از طریق ارائه اطلاعات صنعتی بسیار مهم کمک می‌کنند تا بهترین تصمیم‌های ممکن را در رابطه با فعالیت‌های تجاری و کسب‌وکارشان و مشکلات و چالش‌های احتمالی اتخاذ کنند. در همین راستا، تیم پژوهشی موسسه تحقیقاتی «کن» در حوزه بیمه‌های تجاری، گزارشی نیز درباره صنعت بیمه ایران و وضعیت حاکم بر این صنعت در طول سال‌های اخیر و همچنین دورنمای مقابل بازار بیمه‌های تجاری و بیمه‌های سلامت و درمان کشور ایران تا سال ۲۰۱۷ تهیه و منتشر کرده است که در ادامه، مهم‌ترین قسمت‌های آن از نظرتان می‌گذرد: 

توجه به بیمه‌های سلامت و گسترش و فراگیرتر شدن آنها به عنوان عامل موثر در رشد بازار بیمه ایران، نتیجه نهایی گزارش پژوهشی «دورنمای صنعت بیمه ایران تا سال ۲۰۱۷»، معرفی و رشد و توسعه صنعت بیمه ایران در گرو رشد ضریب نفوذ پوشش‌های بیمه‌ای سلامت و درمان در این کشور ارزیابی شده است. 

در تهیه این طرح پژوهشی درباره بازار و صنعت بیمه‌های تجاری (غیراجتماعی) ایران، برای آنکه تمامی موارد و جزئیات مد نظر قرار گرفته در این پروژه و نتایجی که به‌عنوان محصول نهایی آن به‌دست خواهد آمد، بیشترین نزدیکی و تطابق را با واقعیت‌های جاری و حاکم بر بازار بیمه ایران داشته و راهکارها و دستورالعمل‌های مشورتی ارائه‌شده از سوی کارشناسان این موسسه نیز بیشترین تاثیر و کارآیی را به همراه داشته باشند، مجموعه کاملی از عوامل و شرایط موثر بر این بازار در کنار برخی ملاحظات اجتماعی و حرفه‌ای و همچنین دیگر زوایا و متغیرهایی که بدون تردید بر روند حرکتی چرخ‌های پیش‌برنده این صنعت تاثیرگذار بوده‌اند، مد نظر قرار گرفته و به آنها توجه شده است. ازجمله آنها می‌توان به مواردی همچون اندازه و حجم واقعی بازار بیمه، اجزا و قطعات اصلی شکل‌دهنده بازار، روند و شتاب حرکتی آن و البته موانعی که به صورت بالقوه در مسیر حرکت بازار بیمه می‌توانند مشکل‌ساز شوند اشاره کرد. ضمن اینکه در نظر گرفتن تحولات و پیش‌بینی فضای حرکتی موجود در آینده پیش روی پوشش‌های بیمه‌ای به‌ویژه در بیمه‌هایی مانند زندگی و غیرزندگی ـ که البته تا حدودی شکل و شمایل کلی‌تری در میان پوشش‌های بیمه‌ای دارند ـ و به طور مشخص‌تر در رابطه با بیمه‌نامه‌های خودرو و وسایل نقلیه موتوری، بیمه‌های مسئولیت، سلامت و بهداشت، آتش‌سوزی، مهندسی، حمل‌ونقل محموله‌های تجاری و بازرگانی و تجارت دریایی، بیمه‌های حوزه انرژی و نفت، حمل‌ونقل هوایی و انواع بیمه‌های آسیب اموال و دارایی‌ها، در به‌دست آوردن تصویری واقعی‌تر از چشم‌انداز مقابل بازار بیمه ایران در طول سال‌های آتی (تا سال ۲۰۱۷ میلادی) نقش و تاثیری انکارناپذیر خواهد داشت.

بازار بیمه ایران در کل، از تعداد ۲۵ شرکت بیمه‌گر مستقیم (خصوصی و یک شرکت بیمه‌دولتی) تشکیل شده است که با بهره‌گیری از ۸۵۰ شعبه رسمی و ۲۵ هزار و ۳۰۴ نفر نیروی انسانی به‌عنوان کارمند و کارشناس بیمه، ۳۸۴ کارگزار رسمی، ۳۹۵۶ کارشناس بیمه‌های زندگی و همچنین ۱۰۶ کارشناس خبره ارزیاب خسارات در سراسر ایران مشغول حرفه بیمه‌گری هستند. به دنبال افزایش تعداد شرکت‌های بیمه (در دهه گذشته ـ دهه ۸۰ خورشیدی) حجم استخدام نیروی انسانی کارآمد و مورد نیاز در صنعت بیمه این کشور در فاصله چند سال به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرد. 

آن‌طور که آمار بیمه مرکزی ایران نشان می‌دهد در پایان سال ۲۰۱۱ میلادی نیروی انسانی شاغل در صنعت بیمه این کشور معادل ۱۶ هزار و ۳۳۳ نفر اعلام شده بود و عملکرد کل بازار بیمه ایران نیز در پایان این سال به نقطه‌ای رسیده بود که ۰/۱۵درصد از مجموع حق بیمه تولیدشده در سطح جهان به نام ایران نوشته شد. رتبه جهانی صنعت بیمه ایران نیز در این سال و در میان کل کشورها ۴۴ اعلام شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: