کد خبر: ۷۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 18
شفا آنلاین>بیمه و بانک>در فهرست بزرگترین مراکز مالی جهان دیدن نام نیویورک، لندن و توکیو غیرعادی نیست. این شهرها برای چندین دهه در ابتدای فهرست تمامی رتبه بندی ها بوده اند.

به گزارش شفا آنلاین،به نقل از بیزینس اینسایدر، علاوه بر برخی از شهرهای مشخصاً برجسته در زمینه امور مالی و جذب سرمایه در جهان شهرهایی هستند که در جهان در حال توسعه قرار گرفته اند و به غول های بزرگ فرصت کسب پول می دهند و سرمایه گذاران جهان را در تماس با سریع ترین بازارهای مالی در حال رشد قرار می دهند.

برخی از این شهرهای به سرعت در حال رشد در شرق آسیا، خاورمیانه و آفریقا هستند.

با استفاده از شاخص شهرهای مالی جهان ارائه شده برای سال ۲۰۱۵ و مقایسه با برخی از گزارشات ۵ سال گذشته قطب های سریعاً در حال رشد در زمینه امور مالی را به این ترتیب مشخص شد:

۱۰. آلماتی. بزرگترین شهر قرزاقستان از زمان ملحق شدن به شاخص در سال ۲۰۰۹، ۹ رتبه بالاتر آمده و قبل از موسکو و جای گرفت.

۹. بانکوک. پایتخت تایلند از سال ۲۰۱۰، ۱۱ رتبه بالاتر رفته با این وجود در زمان ناپایداری سیاسی این کشور دچار مشکلاتی شد.

۸. کوالالامپور. پایتخت مالزی از سال ۲۰۱۰ تا کنون ۱۳ رتبه بالاتر رفته و سهم بزرگتری از مرکز مالی آسیا را در اختیار خود قرار داده است.

۷. دوحه. پایتخت قطر در ۵ سال گذشته ۱۶ رتبه در این شاخص ترقی کرده است و اکنون دومین قطب مهم خاورمیانه در این زمینه به شمار می رود.

۶. پاناما. موقعیت منحصر بفرد پاناما برای حمل و نقل دریایی اقیانوس اطلس و آرام به رشد مالی آن کمک بسزایی کرده است و از سال ۲۰۱۳ تا کنون ۱۳ رتبه ترقی داشته است.

۵. کازابلانکا. این شهر مراکشی از زمانی که در سال ۲۰۱۴ به این ضاخص ملحق شد توانست ۲۰ جایگاه بالاتر قرار بگیرد و امسال بیش از هر قطب دیگری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ترقی داشت.

۴. سئول. این شهر کره جنوبی عملکرد رقابتی در بخش مالی شرق آسیا به پا کرد و با ۲۱ رتبه صعود از سال ۲۰۱۰ تا کنون مواجه شده است. این شهر از نظر بانکداری در جهان در رتبه پنجم قرار دارد.

۳. ژوهانسبورگ. این شهر آفریقای جنوبی از سال ۲۰۱۰ از رتبه ۵۴ به رتبه ۳۲ رسید که بالاترین جایگاه دست یافته در امور مالی توسط یک کشور آفریقای سیاه است.

۲. استانبول. علی رغم وضعیت سیاسی و اقتصادی فعلی ترکیه، استانبول بالاترین جایگاه را در میان کشورهای شرق اروپا و مرکز آسیا از آن خود کرده است و از سال ۲۰۱۰ تا کنون در زمینه امور مالی ۳۰ رتبه ترقی داشته است.

۱. ریاض. پایتخت عربستان توسعه یافته ترین مرکز مالی در فهرست است که از سال ۲۰۱۰ تا کنون ۵۵ رتبه ترقی کرده است. این شهر در بازار مالی را به روزی خارجی ها گشود و به این ترتیب به سرعت در حال رشد در این زمینه است.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: