کد خبر: ۷۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 15
شفا آنلاین>سلامت>مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکی از مشکلات بخش‌های مراقبت‌های ویژه را کمبود وسایل و تجهیزات مانیتورینگ پیشرفته دانست.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر اتابک نجفی مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی در تهران، گفت: درآمد متخصصین رشته بیهوشی باید متناسب با سختی کار و مسئولیت هایی که دارند، افزایش یابد.

وی اظهار کرد: علم متخصصان تازه فارغ التحصیل رشته بیهوشی خیلی بالاست و توان استفاده از مانیتورینگ های پیشرفته را از نظر علمی و عملی دارند اما برخی از این مانیتورها در مراکز دانشگاهی است و برخی هایشان هم در این مراکز موجود نیست و پزشکان فقط به صورت تئوری با این تجهیزات آشناهستند. بنابراین اگر این مانیتورینگ های پیشرفته بکار گرفته شود موجب ارتقاء سلامت بیماران حین بیهوشی و عمل های جراحی نیز خواهد شد.

نجفی با اشاره به اینکه کمبود وسایل پیشرفته مانیتورینگ در بیهوشی، اتاق های عمل و بخش های مراقبت ویژه نکته ای جدی و حائز اهمیت است، گفت: مانیتورینگ های مختلف اندازه گیری برون ده قلبی، مقاومت عروقی، اندازه گیری فشار داخل مغزی و... به ما در تشخیص زودتر اختلالات قلبی، عروقی و مغزی و درمان بهتر کمک می کند.

به گفته مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مشکلات صنفی موجود در این رشته نیزبا طرح تحول نظام سلامت تا حدی بهبود یافته است اما در مقایسه با رشته های دیگر پیشرفت مناسبی نداشته ایم.

وی افزود: برای پیشرفت این رشته باید در راستای تمایل بیشتر افراد با استعداد، علاقمند و تقویت رشته نیز گام برداشت. زیرا درآمد رشته باید متناسب با سختی کار و مسئولیت ها افزایش یابد. این درحالی است که متأسفانه درآمد پزشکان بیهوشی به شکل مطلوبی افزایش پیدا نکرده و این رشته حیاتی به دلیل ارتباط مستقیم با جان انسان ها بسیار پر اهمیت است که می بایست به وضعیت معیشتی پزشکان بیهوشی نیز توجه جدی شود.

دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته به این رشته کمتر توجه می شد ولی طی سال های اخیر شرایط بهتر شده است. اما انتظار ما این است که مانند سایر رشته های جهان، رشته بیهوشی نیز هرچه زودترجایگاه واقعی خودش را در کشور پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد با حضور بیش از ۳۵۰۰ متخصص داخلی و ده ها شرکت کننده از ۲۷ کشور جهان، از اول تا سوم مهر ماه سال جاری در پژوهشگاه نیرو در تهران برگزارمی شود.

نجفی اظهارکرد: در این کنگره کارگاه هایی در ارتباط با احیای بیمار، اداره راه هوایی پیشرفته، اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی و بلوک های عصبی (که متخصصین با انواع بلوک ها آشنا می شوند)، مانیتورینگ انعقادی پیشرفته با دستگاه های مورد استفاده در اتاق های عمل و هموداینامیک پیشرفته و مسائل مختلف روز پزشکی ارائه خواهد شد.

این کنگره برای متخصصین بیهوشی ۴۰ امتیازدارد. سایر متخصصین نیز از امتیاز بازآموزی متقاوت برخوردارند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دكتر منوچهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
افرين استاد گرامي ،حرف دل ما را زدي،فقط فراموش نكنيد شما را بخاطر مطالبه حق قانونيتان چگونه از بيمارستان پارسيان واقع در سعادت اباد اخراج كردند ،مشكل ما اين است كه به علم در بيهوشي ايران أهميت داده نمي شود!!!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: