کد خبر: ۷۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 15
دبیر دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی مطرح کرد
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>دبیر دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی، از تصویب اجرای آزمایشی تعرفه های مامایی در شورای عالی بیمه خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین : ابوالفضل مهدیزاده با بیان اینکه روش های مختلف زایمان‌های بیولوژیک و بی درد در بسیاری از بیمارستان‌ها در دنیا بکار گرفته می‌شوند عنوان کرد: وزارت بهداشت در حال توسعه ارتقای زایشگاه‌های دولتی است تا بتواند آنها را به استانداردهای جهانی نزدیک کند.

وی با اشاره به اهمیت زایمان طبیعی و چالش‌های عمل سزارین، اظهار کرد: اخیرا تعرفه‌های مامایی در شورای عالی بیمه برای اجرای آزمایشی به تصویب رسید که به نظر می‌رسد نقش قابل توجهی در افزایش زایمان‌های طبیعی توسط ماماها داشته باشد.

مهدیزاده افزود:‌ یکی از معضلاتی که با آن روبرو هستیم ترس مادران از انجام زایمان به صورت طبیعی است. از سوی دیگر سن ازدواج بالا رفته و فرزنددار شدن در بسیاری از زوج‌های جوان پس از ۳۰ سالگی اتفاق می‌افتد.

دبیر دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی با بیان اینکه روش های مختلف زایمان‌های بیولوژیک و بی درد در بسیاری از بیمارستان‌ها در دنیا بکار گرفته می‌شوند عنوان کرد: وزارت بهداشت در حال توسعه  ارتقای زایشگاه‌های بیمارستان‌های دولتی است تا بتواند آنها را به استانداردهای جهانی نزدیک کند.

مهدیزاده افزود: البته همه بیمارستان‌ها اینگونه نیستند و در برخی از آنها محیط زایشگاه‌ها استاندارد نیست.

وی در ادامه به برگزاری دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی در تهران اشاره کرد و گفت: از جمله محورهای مورد بحث در کنگره، علاوه بر زایمان، سرطن‌ها زنان، بیماری‌های زنانه و ... اعمال جراحی کم تهاجمی است. امروز  اعمال کم تهاجمی از درمان سرطان‌ها گرفته تا بیماری‌های رحم و تخمدان بکار می‌روند و بخشی از آنها به صورت سرپایی و در کلینیک‌ها انجام می شوند.

وی افزود: در اعمال کم تهاجمی که از طریق وسایلی چون لاپاراسکوپی انجام می شود، بیمار چند ساعتی را در کلینیک می‌گذراند و پس از آن می‌تواند به منزلش بازگردد. امسال انجام عمل جراحی بر روی جنین در شکم مادر و درمان سرطان گردنه رحم توسط لاپاراسکوپی به صورت زنده در کنگره نمایش داده می‌شود.

دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ۱۶ تا ۱۹ مهر ماه در مرکز همایش های رازی برگزار می شود

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: