کد خبر: ۷۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 18
شفا آنلاین>بیمه و بانک>معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد گفت: هیچ کسی حق بلوکه کردن مبلغی از تسهیلات تحت عنوان سپرده را ندارد و بلوکه کردن تسهیلات تحت هر عنوانی ربوی است.

  به گزارش شفا آنلاین، حمید رضا نجف پور معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد به مناسبت هفته بانکداری اسلامی شب گذشته در محل سرپرستی این بانک در مشهد مقدس نشست خبری داشت.

اهم صحبت های وی به شرح ذیل است:
- بانک مهر اقتصاد پس از گذشت بیش از دو دهه از آغاز فعالیت خود در جمع شش یا هفت بانک اول کشور قرار گرفته و بسیاری از بانک ها را پشت سر گذاشته است.

- منابع بانک مهر اقتصاد حدود ۴۵۰ هزار میلیارد ریال است.

- حدود ۱۲ و نیم میلیون نفر به بانک مهر اقتصاد اعتماد کرده و در این بانک سپرده گذاری و سرمایه گذاری کرده اند.
- ۷۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات و وام های قرض الحسنه تاکنون به آحاد مردم پرداخت شده است که این تعداد به ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار نفر صورت گرفته است.

- سرمایه انسانی این بانک حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر هستند.

- اعتماد مردم بزرگ ترین سرمایه بانک مهر اقتصاد است و تلاش داریم هر چه بیشتر اطمینان عمومی مشتریان را نسبت به بانک افزایش دهیم.

- پیرو ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، سال گذشته به عنوان«نقش بانک مهر اقتصاد در پیاده سازی اهداف اقتصاد مقاومتی» نام گذاری شد.

- بانک نقشی کلیدی در جمع آوری و هدایت صحیح سرمایه های به بنگاه های اقتصادی دارد و تلاش کرده ایم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداریم.

- در راستای سیاست های بانک مرکزی و در ذیل برنامه های دولت گام برداشته ایم و همواره تلاش کرده ایم نقشی کلیدی در اقتصاد داشته باشیم.

- نتاج از مدیران باسابقه در نظام بانکی است که مورد تایید بانک مرکزی نیز می باشد و حدود ۶ سال به عنوان مدیرعامل بانک مهر اقتصاد فعالیت و هم اکنون رئیس هیات مدیره بانک است و بطور طبیعی جابه جا شده اند.

- مدیریت صحیح ورود و خروج نقدینگی و همچنین سرمایه گذاری باعث می شود در هیچ زمانی با مشکل نقدینگی مواجه نشویم و بانک مهر اقتصاد در مدت زمان طولانی فعالیت خود همواره به خوبی این اصل را رعایت کرده است.

- رویکرد اقتصادی و خدماتی در پرداخت تسهیلات در راس امور قرار دارد و این ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات همواره با نگاه پیشرفت و عدالت محوری صورت گرفته است.

- همواره از تولید داخلی حمایت کرده و در این راستا با همکاری شرکت انتخاب پرداخت تسهیلات مرابحه را در دستور قرار داده و به خرید تولیدات داخلی توسط مردم کمک کردیم.

- حداکثر قیمت تمام شده پول برای تولید کنندگان در قالب طرح مرابحه با همکاری شرکت انتخاب ۱۲ و نیم درصد است که این مقدار در سایر بانک ها تا ۲۶ درصد نیز می رسد.

- تاکنون شش هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه به حدود ۳ میلیون ۴۲۱ هزار نفر پرداخت کرده و پرداخت این نوع عقد اسلامی را به جهت کمک به اقشار آسیب پذیر مد نظر قرار داده ایم.

- بانک مرکزی همواره به این نکته تاکید داشته که فرآیند اخذ مجوز بانک مهر اقتصاد پیشرفت داشته است.

- باید ۵۱ درصد سهام بانک را واگذار کنیم و در خرداد ماه طرح ریزی کردیم که این مهم به سرانجام برسد و البته با مشکلات بازار سرمایه استقبال خوبی صورت نگرفت.

- تا به امروز حدود ۳۵ درصد سهام بانک مهر اقتصاد واکذار شده و حدود ۱۸ درصد باقیمانده از طریق فرابورس در حال واگذاری است.

- نرخ های تسهیلات در بانک مهر اقتصاد دقیقا همان نرخ های بانک مرکزی است و برای عقود مبادله ای ۲۱ درصد و برای عقود مشارکتی نیز ۲۴ درصد پرداخت می شود.

- بهای تمام شده پول در بانک ها بیش از ۲۶ درصد است و برخی از موسسات نیز بیش از ۲۸ درصد است.

- بانک مهر اقتصاد مدعی و پرچم دار پیاده سازی بانکداری اسلامی بطور کامل است و از همه بانک ها با فاصله ای بسیار زیاد جلوتر هستیم.

- هیچ محصول و خدماتی در این بانک بدون طی کردن مراحل اخذ مجوز شرعی در بانک پیاده نمی شود.
- از محل تسهیلات هیچ کسی حق بلوکه کردن مبلغی از وام را ندارد و این اصل بطور ویژه در بانک مورد توجه قرار گرفته است.
 




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: