کد خبر: ۷۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 10
شفا آنلاین>بیمه و بانک> در بررسی های انجام شده از صورت های سه ماهه ارائه شده بانک ها، سعی شده است عملکرد سه ماه اول سال 1394 نسبت به سال 1393 در بخش هایی چون سود خالص،درآمد مشاع و غیر مشاع،هزینه ها و هزینه مطالبات مقایسه شود.
به گزارش شفا آنلاین،  در گزارش ارائه شده شمای کلی مثبت یا منفی بازدهی 3 ماهه بانک ها نسبت به 3 ماهه سال گذشته در نظر گرفته می شود.

به عبارت دیگر بانک ها در سه ماهه امسال به لحاظ سود خالص بدست آمده، سهم بانک از درآمد مشاع، درآمد های غیر مشاع، هزینه ها و هزینه مطالبات با 3 ماه سال گذشته مقایسه می شوند.

به منظور مقایسه کلی سعی شده است که بازدهی این موارد در بازه های مختلف دسته بندی شوند. پیش فرض این دسته بندی تورم 15 درصد است. بنابراین بازدهی ها به شش رده کلی دسته بندی می شوند. جدول زیر این دسته بندی ها و رنگ های در نظر گرفته شده برای هر کدام را نشان می دهد.

به عنوان مثال رنگ سبز پررنگ نشان دهنده آن است که بر فرض سود خالص سه ماهه 94 نسبت به سود خالص سه ماهه 93 بالاتر از 30 درصد بیشتر بوده است. در بخش هزینه ها و هزینه مطالبات به دلیل اینکه ماهیت هزینه دارند رنگ ها به طور متفاوت عمل می کنند. بعنوان مثال اگر هزینه یک بانک در سه ماهه 94 نسبت به 93 به اندازه 30درصد بیشتر شده است به دلیل اینکه هزینه را نشان می دهد نه سود، با رنگ قرمز پر رنگ نشان داده شده است، نه رنگ سبز پررنگ.

همچنین خانه هایی که با حروف NA پر شده اند نشان دهنده این است که عدد مربوط به سه ماهه سال 93 صفر بوده است و به منظور بدست آوردن بازدهی آن مخرج کسر صفر شده است که قابل محاسبه نخواهد بود.

در جدول زیر عملکرد سه ماهه بانکها در مقایسه با عملکرد سه ماهه سال گذشته مطابق با روش گفته شده در بالا بررسی شده است. بانک های زیر ارزش بیش از 85درصد از صنعت بانک ها و موسسات اعتباری را شامل می شوند. مابقی بانک ها صورت های مالی سه ماهه خود را منتشر نکرده اند.

همانطور که در جدول بالا مشخص است بانکهای مختلف عملکرد متفاوتی داشته اند. با توجه به ماهیت بانک ها و نحوه مدیریت آن ها عملکرد آن ها نیز نسبت به سال گذشته متفاوت بوده است.

 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: