کد خبر: ۷۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 08
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به کاهش نیمه عمر محفوظات پزشکی از سه سال و نیم به سه ماه بر ضرورت مقابله با مصادره مفاخر ایران زمین توسط سایر کشورها تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین، علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در آیین تجلیل از ولی‌الله محرابی پدر جراحی اطفال ایران  و رونمایی از دایره‌المعارف تاریخ مصور پزشکی جهان، گفت: امروز اتفاقی فرهنگی یعنی تهاجم به میراث فرهنگی ایران در حال وقوع است و نمادهای فرهنگی،‌ اجتماعی و اخلاقی این سرزمین را به نام خود مصادره می‌کنند.

 وی افزود: با توجه به اینکه در دوران گذار تاریخی طب ایرانی هستیم؛ تغییرات شگرف در این  عرصه رخ داده است، به نحوی که نیمه عمر محفوظات پزشکی از 3 سال و نیم به 3 ماه کاهش پیدا کرده و بالغ بر یک میلیون صفحه اینترنتی تازه‌های پزشکی را مطرح می‌کنند.

وی با ا شاره به هجمه های غیرمنصفانه علیه جامعه پزشکی ادامه داد : یکی از کارهای مهمی که در این دوران اتفاق افتاده ؛ایجاد دایره‌المعارفی در این حجم و با این وزن است که سابقه فرهنگی ایرانیان را مشخص می‌کند .

 زالی اخلاق مداری ؛ سخت کوشی ؛ وطن پرستی و مردم دوستی را از خصائل پروفسور محرابی عنوان کرد و گفت :این خصلتها مورد توجه نسل جوان بوده و با توجه به نیاز امروز برای طراحی اسوه‌های اخلاق در جامعه پزشکی جوانان می‌توانند با تاسی به ایشان آینده پزشکی را بسازند.

 رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه طب ایرانی نیازمند الگوهای اخلاقی است و پروفسور محرابی نیز در زمره اخلاق مداران نوین طب ایرانی قرار دارد اضافه کرد : ایشان زمانی به ایران بازگشتند که می‌توانستند در کشورهای توسعه یافته به درجات بالاتر دست یابند ولی حس میهن دوستی باعث بازگشت ایشان به کشور شد.

وی خاطرنشان ساخت : جمع‌آوری این دایره‌المعارف بسیار سخت بوده و با توجه به اینکه کتابهای تاریخی از فضای خشکی برخوردار بوده و جذابیت ادبی کمتری دارند 10جلد این کتاب به تصاویر استثنایی مزین شده است .

 زالی با اعلام اینکه برند سازی تنها به مفهوم هویت تاریخی نیست و باید از میراث عظیم و غنی کشورمان در عرصه طب نگهداری کنیم بیان داشت :در این کتاب تمام زحمات اطبا گنجانده شده است و نگاه خوب و منصفانه به نقش کشورهای شرق بخصوص ایران داشته است.

وی پروفسور محرابی را سرمنشاء شکل گیری رشته جراحی کودکان در کشور دانست و اظهار داشت :جراحی از پیچیدگی برخوردار بوده و جفای زیادی به جراحی کودکان شده است اما  ایشان پیشتاز عرصه جراحی کودکان در کشور است و زحمات زیادی را در این عرصه متحمل شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: