کد خبر: ۷۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 09
شفا آنلاین>بیمه و بانک> به گفته چهار دیپلمات غربی آشنا با فرایند نظارت هسته ای ایران تحریم های نفتی و بانکی ایران در سه ماه ابتدایی سال 2016 لغو خواهد شد.

  به گزارش شفا آنلاین،بر اساس توافق 14 ژوئیه بین قدرت های غرب و ایران تحریم های بین المللی این کشور خلیج فارس در ازای محدود شدن فعالیت های هسته ای، لغو خواهد شد.

آژانس اتمی واقع در وین ارزیابی می کند که ایران بر شرایط توافق پای بند باشد و مسیر برداشته شدن این موانع را هموار می کند.


به گفته سه منبع آگاه نظارت لازم برای این امر در ماه ژانویه یا فوریه انجام می شود.


ایران با داشتن چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان در حال آماده شدن برای زمان کنار رفتن موانع است و شرکت ها و سیاستمداران اروپایی مسیر سرمایه گذاری و تجارت را باز می کنند.


روز گذشته یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین المللی اتمی در کنفرانس مطبوعاتی در وین گفت "برای تسریع کار تمام تلاشمان را می کنیم اما بیشتر به فعالیت های ایران بستگی دارد. باید ببینیم آنها چطور کارها را سامان دهی می کنند و چقدر در این امر سرعت دارند."


توافق هفت کشور که قبلاً توسط شورای امنیت سازمان ملل تایید شد ماه آینده بطور رسمی انجام شده و بازرسان ارزیابی نهایی خود را در تاریخ تعیین شده 15 دسامبر در مورد فعالیت های هسته ای گذشته ایران اعلام می کنند.


به گفته وزیر نفت ایران درصدد تولید 3.8 تا 3.9 میلیون بشکه نفت در روز تا ماه مارس است و بلافاصله بعد از لغو تحریم تولید را 500000 بشکه در روز و پنج ماه بعد 1 میلیون بشکه در روز افزایش می دهد. تولید فعلی نفت ایران 2.8 میلیون بشکه در روز است که بیشترین میزان در سه سال می باشد و انتظار بیش از 1 میلیون بشکه صادرات در سال را دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: