کد خبر: ۷۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 01
حسین محمدپورزرندی در اجلاس شهرداران آسیایی مطرح کرد:
شفاآنلاین:اقتصاد>بیمه و بانک>مدیرعامل بانک شهر با اشاره به اهمیت توسعه پایدار برای کلانشهرها، اظهار کرد: این بانک با حمایت از پروژه‌های عمرانی کلانشهرها، نقش مهمی در تامین درآمدها و توسعه پایدار شهرداری‌ها دارد.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر حسین محمدپورزرندی در پنجمين نشست هيئت اجرايي مجمع شهرداران آسيايي(AMF) که با حضور مسئولان کشوري، استاني و شهري و تعدادي از شهرداران شهرهاي آسيايي با محوريت موضوع حمل و نقل و ترافيک، فرهنگ، اقتصاد و گردشگري شهرهاي آسيايي در قزوین برگزار شد، با بیان این که حدود 88درصد از رشد جمعیت کره زمین، در شهرها اتفاق می‌افتد و 90درصد این رشد در شهرهای بزرگ کشورهای رو به توسعه، است گفت: هم اکنون 3/9میلیارد نفر از جمعیت جهان در شهرها و مناطق شهری زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2050 این میزان به بیش از 75درصد جمعیت جهان، یعنی 6/3میلیارد نفر، برسد.
وی افزود: تا چند دهه گذشته، شهرها اغلب به عنوان موتورهای محرک رشد اقتصادی در نظر گرفته می‌شدند و کمتر به عنوان منبع اصلی آلودگی و منشأ بسیاری از مسائل زیست‌محیطی به آنها نگریسته می‌شد، اما به تدریج واقعیت‌ها نشان داد که رشد جمعیت جهان و به‌ خصوص رشد شهرنشینی، سریع‌تر از آن است که منابع محدود کره زمین جوابگوی آن باشد.
پورزرندی تصریح کرد: شهرها، اگر چه تنها 2درصد از سطح کره زمین را در بر می‌گیرند، اما مسئول بیش از 75درصد مصرف انرژی جهان و 80درصد انتشار دی‌اکسید کربن و  تولید گازهای گلخانه‌ای هستند.
مدیرعامل بانک شهر با اشاره به طرح ابتکار عمل شکوفایی شهری، CPI اظهار کرد: این طرح، رویکرد نوآورانه‌ای به سنجش‌های شهری است که برای حمایت از شهرهای در حال توسعه انجام می‌شود.
وی با تاکید بر اهمیت توسعه پایدار شهری خاطرنشان کرد: از نظر اقتصادی، شهر پایدار می‌بایست با دوام باشد، این بدان معناست که با تغییرات فنی و صنعتی جهت حفظ مشاغل پایه‌ای و تأمین مسکن مناسب و در حد استطاعت شهروندان و همچنین از نظر بار مالیاتی، عادلانه باشد.
پورزرندی در ادامه با اشاره به اقدامات بانک شهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به اقتصاد پایدار شهرداری کلانشهرها اظهار کرد: این بانک به عنوان سازمانی مالی که دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی داشته و خود را متعهد به محیط‌زیست می‌داند، به ‌همراه انجمن علمی اقتصاد شهری ایران به عنوان بازوی علمی و تخصصی و مسلط به مسائل شهری، در راستای عملیاتی کردن پارادایم شهر پایدار گام بر می‌دارد.
وی تصریح کرد: بانک شهر به عنوان نهاد اقتصادی و مالی، با رویکرد اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی اقدام به تأمین مالی پروژه‌های شهری کرده و در راستای آموزش‌های توسعه پایدار به شهروندان و مدیران شهری، اقدامات مهمی انجام داده است.
به گفته مدیرعامل بانک شهر، کلانشهر تهران در سال‌های اخیر با اتکاء به اسناد فرادست از جمله سند چشم‌انداز 1404 حرکت خود را به سوی شهر پایدار آغاز کرده است و طرح راهبردی ساختاری آن نیز در سال‌1385 با همین نگاه تدوین شده است.
پورزرندی خاطرنشان کرد: تاکنون گام‌های مهمی در راستای پایداری در شهر تهران در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل، فضای سبز، ساختمان، تأمین مالی و سایر ابعاد شهر پایدار برداشته شده است و انتخاب تهران به عنوان یکی از پنج شهر برتر در زمینه حمل و نقل پایدار نشان از هدف‌گذاری درست مدیریت شهری برای حرکت به سمت پایداری و رفع موانع دارد.
بر اساس این گزارش، مدیرعامل بانک شهر در حاشیه این مراسم با شبکه "شما" ویژه برنامه روز قزوین مصاحبه و دستگاه خودبانک(VTM) بانک شهر با حضور جمعی از شهرداران آسیایی افتتاح شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: