کد خبر: ۷۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 24
رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد؛
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>رئیس جمعیت هلال‌احمر، بر توسعه همکاری های دو کشور ایران و پاکستان در حوزه‌های بهداشت و درمان، امداد و نجات، آموزش پزشکی و تجهیزات لجستیکی تاکید کرد.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر سید امیر محسن ضیائی در دیدار با سعید الهی رئیس و دکتر رضوان ناصر دبیرکل جمعیت هلال‌احمر پاکستان با اشاره به این‌که همکاری‌های نزدیک و قدیمی میان دو کشور وجود دارد، گفت: هلال‌احمر ایران آماده است تا روابط‌ دوجانبه را با به‌ روز کردن تفاهم‌نامه مشترک، توسعه دهد.

وی همچنین با اعلام همدردی با قربانیان سیل پاکستان، به فعالیت‌های هلال‌احمر ایران در حوزه‌های بین‌الملل اشاره و اظهار کرد: هلال‌احمر ایران در ۲۰ کشور بیش از ۲۶ مرکز درمانی فعال دارد که در حوزه‌های بهداشتی و درمانی، سلامت و محیط‌ زیست خدمات لازم را به مردم این کشورها ارائه می‌کنند و از سویی به‌ عنوان عضوی از فدراسیون، اگر حادثه‌ای در سایر کشورها رخ دهد، موظف به همکاری در کمک به این کشورها هستیم.

ضیائی با اشاره به فعالیت های چهار سازمان داوطلبان، جوانان، امداد و نجات و تدارکات پزشکی هلال‌احمر ایران، گفت: حدود ۲ میلیون داوطلب فعال در قالب گروه‌های مختلف چون پزشکان، دانشجویان، جوانان و… همراه هلال‌احمر ایران به‌عنوان داوطلب فعالیت‌های خیرخواهانه خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که در سازمان جوانان هلال‌احمر هم افراد از ۵ تا ۲۸ سالگی با عضویت در این سازمان در فعالیت‌های مختلف مشارکت دارند، افزود: سازمان امداد و نجات هلال‌احمر ایران هم به‌عنوان مسئول ارائه خدمات و انجام اقدامات امدادی در کشور فعالیت‌های بسیاری را در دست اجرا دارد و با توجه به رخداد سوانح جاده‌ای در کشور، در این زمینه نیز بسیار فعال هستیم.

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر، سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر در حوزه‌های پزشکی به‌صورت مستقل در زمینه تهیه تجهیزات، دارو و … فعال است و علاوه بر آن شرکت نساجی هلال ایران نیز در تأمین چادر، پتو و … منابع و تجهیزات لازم برای اقدامات و فعالیت‌های امدادی هلال‌احمر را تأمین می‌کند.

وی افزود: هلال‌احمر ایران در حوزه‌های بهداشت و درمان بسیار فعال بوده و در این زمینه تجربیات بسیاری دارد و لذا زمینه‌های همکاری خوبی در این حوزه‌ها وجود دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: