کد خبر: ۷۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 23
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطالعات اولیه راه اندازی بزرگترین بیمارستان جامع هسته‌ای انجام شده است.
به گزارش شفا آنلاین، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در مراسم روز پزشک که شب گذشته در برج میلاد برگزار شد در خصوص راه اندازی بزرگترین بیمارستان جامع هسته‌ای در کشور اظهار داشت: بزرگترین بیمارستان جامع هسته‌ای در کشور راه اندازی خواهد شد و مطالعات اولیه راه اندازی آن انجام شده است. احداث این بیمارستان به دلیل هزینه فراوانی که دارد، در چندین فاز اجرایی می‌شود. امیدواریم اولین فاز ساخت آن را در خصوص پروتون تراپی شروع کنیم. 

وی افزود: هم اکنون کمتر بیماری نیاز به معالجه در خارج از کشور پیدا می‌کند. بیش از ده‌ها رادیو دارو در کشور تولید می‌شود. با وجود مشکلاتی که در زمینه دست یابی به دانش هسته‌ای داشتیم و مشکلاتی که در این زمینه برای ما به وجود آمده بود، هم اکنون این دارو ها با سوختی که متخصصان هسته‌ای کشور ساخته‌اند، تولید می‌شود و بیش از یک میلیون بیمار از آن بهره می برند.

معاون رئیس جمهور با اشاره حادثه چند ماه پیش خود بیان کرد: چند ماه پیش قصد عمل جراحی داشتم. پس از انجام عمل گویی دوباره زنده شده بودم در این امر جز همت پزشکان و لطف الهی مسئله دیگری موثر نبود. پزشک وسیله فیضی بین خالق هستی و انسان محسوب می شود، که یک دست در دست خداوند و دستی دیگر به سوی مریض دارد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با اشاره به حدیثی از پیامبر پیرامون تقسیم علم به علم روح و جسم تصریح کرد: ای کاش نام پزشک، همان حکیم می‌ماند. به دلیل آنکه حکیم به هر دو وجه روح و جسم فرد رسیدگی می‌کند و پزشکان در اصل حکیم هستند. 

وی ادامه داد: اگر هر کس در هنگام مذاکرات هسته‌ای نقش خود را به خوبی ایفا نمی‌کرد،  صاحب چنین افتخاری در این زمینه نمی‌شدیم. کشور ما در سکوی پرتاب قرار گرفته است. به طور قطع پس از اجرای برجام تعاملات بین المللی تغییر خواهد کرد. هم اکنون تمام زمینه‌های پیشرفت کشور آماده است و مقاله‌ای در نیویورک تایمز نیز به این مسئله اشاره می‌کند. کشور در طول 3 سال با فروش کمتر از یک میلیون بشکه در سال اداره می‌شد. د‌ر حالیکه جمعیت ایران به 78 میلیون نفر می‌رسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: