کد خبر: ۷۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 24
شفا آنلاین>بیمه و بانک>تحلیل گران بازار طلا بر این باورند که قیمت طلا به بیش از 1200 دلار در هر اونس در چند ماه آینده خواهد رسید و علت هراس از تداوم جنگ ارزی پس از کاهش ارزش یوان است که به متلاطم شدن بازارهای سهام و افزایش خرید ETF و طلای فیزیکی منجر شد.
به گزارش شفا آنلاین، طلا از کمترین محدوده قیمت خود طی پنج سال و نیم گذشته در ماه ژوئیه (تیر) تا کنون ۸ درصد افزایش قیمت داشته است که در نتیجه بر هم خوردن پیش بینی افزایش نرخ بهره بانک فدرال آمریکا بر اساس نتیجه آخرین نشست مقامات، رقم خورد.

بعد از کاهش ارزش یوان چین همه نگران شده اند و هراس از یک جنگ ارزی بوجود آمده است. به همین خاطر طلا دوباره پرطرفدار شد.

طبق پیش بینی برخی از تحلیل گران قیمت طلا می تواند ظرف یک ماه به ۱۲۳۰ تا ۱۲۴۰ دلار برسد.

به گفته میشل مساریک مدیر بزرگترین شرکت تصفیه طلای جهان، والکامبی، ذخایر صندوق های سرمایه گذاری با پشتوانه طلا نزدیک کمترین میزان از سال ۲۰۰۸ است و قیمت های پایین خریداران زیادی را جذب می کند.

وی انتظار دارد تا اواسط سال ۲۰۱۶ قیمت طلا به ۱۳۵۰ دلار در هر اونس برسد.

موج فعلی در بازار طلا از فشار زیاد پیش بینی های دور و نزدیک شدن اولین افزایش نرخ بهره بانک فدرال آمریکا در نزدیک یک دهه گذشته ایجاد شد. در صورت اجرا شدن این سیاست، هزینه نگهداری شمش طلای بدون بهره بطور بالقوه افزایش می یابد وبه همین ترتیب نرخ دلار بالاتر خواهد رفت.

اما به اعتقاد تحلیل گر شرکت مشاوره فلزات قیمتی دبی RPMC "همه خبرهای بد طلا فقط مربوط به رسانه ها است. در دراز مدت فرصت برای طلا و دلار قوی بطور همزمان وجود دارد. افزایش خرید کشورهایی مثل هند، چین و یونان که شاهد کاهش ارزش ارز خود هستند، هم دور از انتظار نیست. به هر حال طلا جایگزین ارز در بازارهای نوظهور است."
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: