کد خبر: ۷۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 22
شفا آنلاین>سلامت>هیأت رسانه ای جنوب لبنان در آستانه هفته دولت با حضور در جمعیت هلال احمر با معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه، معاون آموزش،‏ پژوهش و فناوری و مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش شفا آنلاین، در آستانه فرارسیدن هفته دولت و با هماهنگی های انجام شده هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، یک هیئت رسانه ای از کشور لبنان  به منظور آشنایی با فعالیت های جمعیت هلال احمر به ایران سفر کردند.

بنا بر این گزارش این هیئت رسانه ای لبنانی در اولین روز حضور خود در ایران امروز با حضور در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر با معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه، معاون آموزش،‏ پژوهش و فناوری و مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر دیدار و گفت و گو کردند.

شهاب الدین محمدی عراقی؛ معاون بین الملل و اموربشردوستانه جمعیت هلال احمر در دیدار با هیئت رسانه ای جنوب لبنان به حضور جمعیت هلال احمر ایران به دنبال حوادث و سوانح در اقصی نقاط دنیا از جمله حضور در زلزله هاییتی، قحطی سومالی، بحران سوریه و یمن اشاره کرد و گفت: از وجود درگیری ها و اتفاقات ناخوشایند در منطقه متاسفیم.

محمدی عراقی در ادامه از اینکه اقدامات بشردوستانه به اهرمی برای فشار علیه مردم تبدیل شده ابراز تاسف و محدودیت هایی که هلال احمر ایران برای ارسال کمک های بشردوستانه به یمن دارد را نمونه ای از این فشارها عنوان کرد.
ارائه آموزش های مجازی و حضوری
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار با بیان اینکه در زمینه ارائه آموزش ها و اقدامات بشردوستانه، آموزش های همگانی، آموزش های تخصصی و حتی برگزاری دوره های آموزشی منطقه ای با هماهنگی فدراسیون بین المللی آمادگی کامل داریم، افزود: این آمادگی را داریم که به شکل مشترک و در قدم اول، آموزش های مجازی و آموزش های حضوری را انجام دهیم و نتایج آن را برای گروه های بین المللی ارسال کنیم.
وی تصریح کرد: این ظرفیت وجود دارد که تمام کشورهای منطقه بتوانند از فرصت استفاده کرده و نیازهای آموزشی خود را مرتفع سازند.
فعالیت چشمگیر هلال احمر ایران در حوزه ارتباطات
وحید رحمتی؛ مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر در این دیدار با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران در حوزه ارتباطی مخصوصا رسانه های مکتوب فعالیتی چشمگیر دارد، از آمادگی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات هلال احمر ایران در این حوزه با همکاری معاونت امور بین الملل و حقوق بشردوستانه خبر داد.

قدردانی از خدمات هلال احمر ایران در لبنان
رئیس هیئت رسانه ای جنوب لبنان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از خدمات هلال احمر ایران در بیمارستان هلال احمر گفت: در زمان حملات مکرر صهیونیست ها که منجر به نابودی زیرساخت های لبنان شد، جمهوری اسلامی ایران با حمایت های خود زندگی و عزت را به ما برگرداند.
در پایان این دیدار هیئت رسانه ای جنوب لبنان با اهداء لوح یادبود از خدمات هلال احمر ایران در این کشور قدردانی کرد.

یادآور می شود این هیئت لبنانی در اولین روز سفر خود به ایران از معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی، سازمان جوانان هلال احمر،  روزنامه شهروند و موزه جمعیت هلال احمر بازدید کردند.

این خبرنگاران فردا نیز از سازمان های امداد و نجات و داوطلبان، شرکت نساجی هلال ایران، معاونت آموزشی، پژوهشی و فناوری و موسسه آموزس عالی هلال ایران بازدید و ضمن آشنایی با فعالیت های این مجموعه ها با مدیران و روسای مجموعه های تابعه دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: