کد خبر: ۷۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 19
شفا آنلاین>سلامت>دو پروژه پزشکی قانونی روز پنجشنبه هفته جاری با حضور رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در استان گیلان افتتاح می شود.
به گزارش شفا آنلاین، قرار است مجتمع بزرگ آموزشی، تشخیصی و آزمایشگاهی استان گیلان در سایت لاکان رشت و ساختمان جدید پزشکی قانونی بندر انزلی با حضور احمد شجاعی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، معاونین سازمان، نجفی استاندار گیلان و جمعی از مقامات قضایی و اجرایی استان افتتاح می شود.
براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، مجتمع بزرگ آموزشی، تشخیصی و آزمایشگاهی گیلان در زمینی به مساحت 6 هزار و زیربنای سه هزار و 400 متر مربع با اختصاص اعتباری بالغ بر 131 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به بهره برداری می رسد که عملیات ساخت آن از تیر ماه سال 1391 آغاز شده بود.
این مجتمع شامل سالن های تشریح، آزمایشگاه های سم شناسی، آسیب شناسی، سرولوژی وDNA است که نیاز استان گیلان و استان های مجاور فاقد امکانات یاد شده را به طور کامل مرتفع خواهد کرد.
بر اساس این گزارش ، با راه اندازی این مجتمع دیگر نیازی به ارجاع نمونه ها به تهران و مازندران برای اعلام نظر کارشناسی نیست. در بخش اتوپسی و تشریح نیز این مجتمع دارای سالن های تشریح مردان، زنان، عفونی، آموزشی و اتاق رادیولوژی است.
استان گیلان تا پیش از احداث این مجتمع، تنها دارای دو تخت تشریح بود که با شروع کار مجتمع و نیز فعالیت سالن های تشریح ادارت پزشکی قانونی بندر انزلی، صومعه سرا و رودبار تعداد تخت های تشریح استان به هشت تخت رسیده است
ساختمان ژنتیک قانونی استان گیلان نیز در سایت رازی رشت با متراژ یک هزار و 320 متر مربع در چهار طبقه از محل اعتبارات استانی در حال ساخت است که تا پیش از اتمام این پروژه خدمات ژنتیک قانونی در بخشی از مجتمع بزرگ آموزشی استان ارایه خواهد شد.
ساختمان جدید اداره پزشکی قانونی شهرستان بندر انزلی هم که شامل بخش های معاینات و سالن تشریح است در همین روز به طور رسمی افتتاح می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: