کد خبر: ۷۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 18
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>باستان شناسان بیش از سه هزار و 500 اسکلت را در یک گور دسته جمعی در جنوب انگلستان کشف کرده اند که تصور می کنند این اسکلت ها، اجساد بیماران ناشی از طاعون بزرگ قرن هفدهم که در انگستان رخ داده بود، باشند.

به گزارش شفا آنلاین،  ادامه فعالیت های عمرانی پروژه Crossrail ، که پروژه راه اندازی خط راه آهن با سرعت بالا در جنوب انگلستان محسوب می شود ، کارگران به طور تصادفی با بقایای یک گور دسته جمعی رو به رو شدند . بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ؛ فعالیت های کارگران عمرانی و عملیات ریل گذاری پروژه فوق الذکر به دلیل کشف این گورستانی دسته جمعی متوقف شده و باستان شناسانی که در لندن مشغول فعالیت بر روی زمین تدفین یک تیمارستان بوده اند برای شناسایی و بررسی این محل به خیابان ایستگاه لیورپول منتقل شده اند .

لازم به توضیح است که باستان شناسان در مطالعات نخستین و فاز اولیه پژوهش های خود موفق شدند تا در این سایت جدید بیش از سه هزار و 500 اسکلت کشف کنند که این رقم از شناسایی و کشف اسکلت برای یک سال به تنهایی رقم بسیار بالایی محسوب می شود .  

اگرچه هنوز دلیل قطعی مرگ این تعداد زیاد از انسان ها و دفن دسته جمعی آن ها مشخص نشده است ولی مطالعات انجام شده توسط  باستان شناسان در پی بررسی 30 جسد از این اجساد کشف شده و آنالیز تصاویر جدید و یک ویدئوی 360 درجه از آن ها نشان می دهد که ممکن است افراد فوق الذکر بر اثر طاعون بزرگ سال 1665 میلادی جان خود را از دست داده باشند و به احتمال قوی به طور هم زمان در یک روز در این محل دفن شده اند.

قابل توضیح است که واقعه طاعون بزرگ سال 1665 – 1666میلادی آخرین اپیدمی عمده ای از بیماری طاعون بوده که در انگلستان رخ داده است. بر اساس گزارش های مستند تاریخی ، در این رویداد فاجعه بار ، حدود صد هزار نفر جان خود را از دست داده  بودند.

جی کارور (Jay Carver) از باستان شناسان این پروژه کاوش و بررسی ، در حالی که به توضیح تفاوت کشف و بررسی قبری از تدفین فردی در گورستان و تدفین دسته جمعی در یک محل پرداخته بود، در رابطه با این کشف در مصاحبه ای مطبوعاتی می گوید: « این حجم بالای جسد تدفین شده در یک محل به احتمال بسیار زیاد نشان از واکنش به یک رویداد فاجعه بار دارد.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: