کد خبر: ۷۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 18
شفا آنلاین>بیمه و بانک>قائم مقام بانک مرکزی گفت: به دستور شورای عالی امنیت ملی کارگروهی برای بررسی موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز تشکیل شده است.
به گزارش شفا آنلاین، اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در حاشیه همایش نقش روابط عمومی‌ در صنعت بانکداری در جمع خبرنگاران گفت: برنامه ۴ مرحله‌ای ساماندهی موسسات غیرمجاز طراحی شد.

وی در خصوص اقدامات بانک مرکزی برای برخورد با مؤسسات غیرمجاز اظهار داشت: طی یک سال و نیم اخیر، سیاست‌های  در ارتباط با مؤسسات غیرمجاز و ساماندهی آنها شفاف بیان شده و به تدریج با شناخت دقیق‌تری که بانک مرکزی از موقعیت مؤسسات غیرمجاز حاصل کرده است، گزارش‌های لازم را دراختیار مسئولان و مقامات کشوری قرار داده است.

کمیجانی افزود: اهمیت کار بانک مرکزی در اینجاست که بعد از ارائه گزارش به دولت پیشنهاد شد این گزارش در جلسه شورای عالی امنیت ملی مطرح شود و همه این اقدامات در جهت ساماندهی و نشان دادن نقش و آثار منفی فعالیت مؤسسات غیرمجازی است که بدون هماهنگی و اخذ مجوز از بانک مرکزی فعالیت می‌کنند.

قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه شورای عالی امنیت ملی مصوب کرد کارگروهی برای پیگیری این موضوع تشکیل شود، گفت: این کارگروه با مسئولیت بانک مرکزی و شرکت دستگاه‌های نظارتی تشکیل شده است و مقرر شد ظرف شش ماه برای ساماندهی این نوع مؤسسات، نیازهای قانونی و سایر اقدامات لازم را شناسایی و به شورای عالی امنیت ملی ارائه کند.

وی با بیان اینکه این کارگروه بعد از مصوبه شورا تشکیل شده و به طور جدی مسائل را بررسی می‌کند، افزود: در حین بررسی تدوین ترتیباتی برای انحلال موسسه غیرمجاز، مؤسسه میزان به دلیل سوءمدیریت در تخصیص اعتبار به یک شرکت و عدم توانایی آن شرکت به بازپرداخت تسهیلات دچار تزلزل شد.

کمیجانی درباره اقدامات بانک مرکزی برای حل مشکل این مؤسسه، گفت: تصمیم بانک مرکزی انحلال مؤسسه میزان نبود، بلکه این مؤسسه به دلیل عملکرد نامناسب دچار چنین مشکلی شد و نتوانست به سپرده‌گذاران پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: پیش از این مؤسسه اعتباری میزان همانند چند مؤسسه دیگر در مسیر ساماندهی قرار گرفته بود، اما موافقت بانک مرکزی با فعالیت یک مؤسسه به معنای پایان کار نیست زیرا برای طی کردن فرایند دریافت مجوز، در گام اول باید سرمایه سپرده قانونی به حساب بانک مرکزی واریز کند.

کمیجانی تصریح کرد: همکاری با کمیته‌ تشکیل شده در استانداری خراسان رضوی ادامه دارد و امیدواریم مسائل و مشکلات مؤسسه میزان از سر راه برداشته شود.

قائم مقام بانک مرکزی افزود: گام‌های چهارگانه‌ای را برای ساماندهی همه مؤسسات غیرمجاز طراحی شده و گزارشات لازم به شورای عالی امنیت ملی ارائه شده است. امیدواریم این تدابیر کارشناسی در فرایند ساماندهی مؤسسات مثمرثمر باشد.

همچنین یکی از بخش های خبری صدا و سیما نیز اعلام کرد: با بررسی پرونده ها در شورای عالی امنیت ملی پیش بینی می شود تا 6 ماه آینده همه موسسات ساماندهی شوند.
 


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
0
اگر موسسه اي در يك دولت مجاز و در دولت ديگر غير مجاز مي گردد بيانگر اين است كه.....
2-هيچ عاقلي در كنار يك چاله چاه حفر نمي كند چاله ميزان و چاه ثامن الحجج يا هر غير مجاز ديگر
3-شير وحشي هم مي فهمد كه همزمان دو طعمه را شكار كردن كار بي خودي است.
4-سئوال آيا شما مشكلات مجوز دارها را حل كرده ايد كه به جان غير مجازها افتاده ايد.
5-اگر خوب فكر كنيد اين موسسه ها و بانك هاي غير مجاز صداقت بيشتري در كارها و قرار دادهاي خود دارند چراكه با شعور مردم هيچ كسي نمي تواند بازي كند.
6-به نظر مي رسد دست هاي از پشت صحنه معركه گردان هستند و تحت هر عنوان مي خواهند رگ غيرت مردم را بجوش بياورند.
7-آقايان مسئول بريد خدا رو شكر كنيدكه چه چنين مردم فهيم و صبوري داريد.
8- آقايان مسئول لطفاً با شعور مردم بازي نكنيد.
9- مردم مي فهمند كه به سود بانك ماليات تعلق نمي گيرد و مي فهمند كه قانون به گذشته باز نمي گردد و مي فهمند بازي غيرمجازها بازي جديدي از سوي بانك مركزي است پس دست از بازي جديد ماليات براي سپرده هاي مردم آن هم دريافت ماليات از سپرده هاي 5 سال پيش تا كنون به بهانه غيرمجاز
10- به خدا قسم .....
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: