کد خبر: ۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - 2013October 06
شفا آنلاين :مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه در جلسه هیأت‌دولت گزارشی از شرایط فعلی این سازمان ارائه داده است، گفت: درحال‌حاضر مطالبات تأمین‌اجتماعی از دولت بیش از 54 هزار میلیارد تومان است و ماهیانه حدود 1000 میلیارد تومان به این مطالبات افزوده می‌شود
به گزارش شفا آنلاين ، دکتر سیدتقی نوربخش در جلسه‌ای با اعضای هیأت‌مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری‌اسلامی ایران و رؤسای مجامع نمایندگان کارگران استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه با وضعیت فعلی و مشکلات و چالش‌های سازمان تأمین‌اجتماعی آشنایی دارد، گفت: باید با نگاه رو به جلو و برنامه‌ریزی مناسب برای رفع این مشکلات تلاش کنیم. دکتر نوربخش با اشاره به تغییرات مدیریتی پی‌درپی تأمین‌اجتماعی طی 8 سال گذشته اظهار داشت: در تأمین‌اجتماعی طی 8 سال اخیر 8 مدیرعامل منصوب شد و عدم ثبات مدیریتی باعث بروز مشکلات فراوان در این سازمان شده است. وی شرایط مالی تأمین‌اجتماعی را نیز نامناسب و در نقطه خطر ارزیابی کرد و افزود: براساس بودجه سال 92 باید مبلغ 5000 میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری‌های قبلی سازمان برای ارائه خدمات و انجام تعهدات سازمان هزینه کنیم که این به معنی کسر بودجه در تأمین‌اجتماعی است و تداوم این روند می‌تواند منجر به بروز چالش‌های بیشتر و بروز مشکلات در تأمین‌اجتماعی شود. مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی مدیریت صحیح منابع مالی و تلاش برای افزایش درآمد این سازمان را مورد تأکید قرار داد و گفت: وضعیت منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز شرایط نامناسبی دارد و استخدام‌های بدون ضابطه که تنها با اجرای صوری قوانین و بدون توجه به مصالح سازمان انجام شده باعث بروز مشکلات و ایجاد توقعات نادرست شده است. دکتر نوربخش از افزایش 10 برابری مطالبات تأمین‌اجتماعی از دولت طی 7 سال گذشته خبر داد و افزود: درحال‌حاضر مطالبات سازمان از دولت بالغ بر 54 هزار میلیارد تومان است و هر ماه نیز حدود 1000 میلیارد تومان به این مطالبات افزوده می‌شود. وی با بیان اینکه مطالبات تأمین‌اجتماعی از دولت به صورت تعهدی است، گفت: درمقابل این مطالبات تعهدی سازمان درقبال جامعه کارگری و بازنشستگی تعهداتی برعهده دارد که انجام این تعهدات نیازمند پرداخت هزینه نقدی است. مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی حضور هیأت تحقیق و تفحص مجلس شورای‌اسلامی در این سازمان را فرصتی مناسب برای تبیین شرایط فعلی عنوان کرد و اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات و تخلفات گذشته بر عهده مراجع نظارتی از جمله هیأت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی است و مجموعه مدیریت تأمین‌اجتماعی با نگاه رو به جلو برای ارتقاء خدمات این سازمان و افزایش رضایتمندی جامعه تلاش خواهند کرد. دکتر نوربخش برنامه محوری، قانون‌مداری، پاسخگویی، سه‌جانبه‌گرایی و پاکدستی را محورهای اصلی تمامی فعالیت‌های تأمین‌اجتماعی در دوره مدیریت جدید عنوان کرد و گفت: امیدواریم با غلبه بر مشکلات و چالش‌های فعلی و با تلاش و فداکاری تمامی مدیران و کارکنان شاهد بهبود وضعیت سازمان تأمین‌اجتماعی و خدمت‌رسانی مطلوب این سازمان به بیمه‌شدگان باشیم.  
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: