کد خبر: ۷۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 16
شفاآنلاین:اقتصاد>بیمه و بانک>صنعت بيمه اتکايي و عادي با رونق بازار ايران هيجانزده خواهند شد چرا که چشم اندازها نشان مي دهد که ايران يکي از بزرگترين بازارهاي بيمه در منطقه است و ميزان حق بيمه ثبت شده در آن در سال 2014 ميلادي به 7.5 ميليارد دلار رسيده است
به گزارش شفا آنلاین : يکي از بزرگترين موسسه هاي رتبه بندي جهان در گزارشي اعلام کرد که لغو تحريم هاي اعمال شده عليه ايران از سوي آمريکا و غرب، فرصت ويژه اي را در اختيار بازار بيمه اتکايي و عادي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا (منا) قرار مي دهد.

به نقل از ايشا اينشورنس ريويو،موسسه آمريکايي اي.ام بست در گزارشي با عنوان "لغو تحريم ها، بيمه گران عادي و اتکايي را جذب بازار ايران مي کند" آورده است که شرکت هاي اروپايي نيز انتظار دارند تا بار ديگر وارد اين بازار شود و مانند گذشته فعاليت کنند.

اين موسسه رتبه بندي پيش بيني مي کند که صنعت بيمه اتکايي و عادي با رونق بازار ايران هيجانزده خواهند شد چرا که چشم اندازها نشان مي دهد که ايران يکي از بزرگترين بازارهاي بيمه در منطقه است و ميزان حق بيمه ثبت شده در آن در سال 2014 ميلادي به 7.5 ميليارد دلار رسيده است؛ اين در حالي است که نفوذ بيمه در اين کشور پايين است و پتانسيل افزايش و رونق اين بازار بسيار فوق العاده است.

در اين تحقيق که پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بين ايران و پنج قدرت اصلي انجام شده همچنين تاکيد شده است که رشد بازار بيمه در ايران باعث رشد منطقه اي بيمه در خاورميانه نيز مي شود.

توافق جامع بر سر مذاکرات هسته‌اي ايران و به دنبال تفاهم هسته‌اي لوزان، در 23 تير سال جاري در وين اتريش بين ايران، اتحاديه اروپا و گروه ?+?(پنج عضو ثابت شوراي امنيت ملل متحد شامل چين، فرانسه، روسيه، پادشاهي متحد بريتانيا، ايالات متحده و آلمان) منعقد شد. مذاکرات رسمي براي طرح جامع اقدام مشترک درباره? برنامه اتمي ايران با پذيرفتن توافق موقت ژنو بر روي برنامه هسته‌اي ايران در نوامبر ???? شروع شد. به مدت ?? ماه کشورها درگير مذاکره بودند و در آوريل ???? تفاهم هسته‌اي لوزان شکل گرفت.

اي ام بست پيش بيني مي کند که لغو تحريم به بيمه گران اصلي اين فرصت را مي دهد تا بر ميزان فعاليت هاي خود بيافزايند؛ اين کشور در حال حاضر 78 ميليون جمعيت دارد که بخش گسترده اي از آنان، جوان هستند. اين مسئله و جمعيت انبوه بيمه نشده براي هر شرکت بيمه اي وسوسه انگيز است.

"ماهش مستري" مدير و يکي از تحليل گران اي.ام بست در اين باره گفت: با رفع محدوديت ها بيمه گران اتکايي اصلي دوباره به بازار ايران باز مي گردند. اين کشور داراي منابع غني نفتي است و پس از لغو تحريم ها مبادلات تجاري اين کشور به شدت افزايش مي يابد به ويژه در بخش زير ساخت ها.

او ادامه داد: شرکت هاي بزرگ بيمه اتکايي اکنون در حال بررسي اين بازار هستند و شرکت هاي اروپايي بيشترين سود را خواهند برد چرا که تحريم هاي آمريکايي بسيار ديرتر از محدوديت هاي اعمال شده از سوي اروپايي ها لغو مي شوند.

در حالي که اي.ام بست پيش بيني مي کند که لغو تحريم ها فرصت خوبي براي بيمه گران اتکايي است اما در اين گزارش هشدار داده شده است که اين شرايط ميزان ريسک ها را نيز بالا مي برد.

"ميخائيل دانکلي" يکي از تحليل گران مالي اي.ام بست در اين باره گفت: اين کشور در معرض آسيب هاي سازمان يافته و بلاياي طبيعي به ويژه زلزله است که ميزان ريسک ها افزايش مي دهد و بيمه گران بايد مديريت ريسک دقيقي داشته باشند.

اين کارشناس مالي بر اين باور است که در ايران احتمال وقوع زلزله نسبت به ديگر کشورهاي حاشيه خليج فارس بيشتر است و اين در حالي است که نمي توان ريسک وقوع سيل را نيز ناديده گرفت.

در اين گزارش همچنين آمده است: به غير از ميزان ريسک فجايع غيرقابل پيش بيني، بيمه گران بايد ميزان دارايي هاي بيمه شده دولتي را نيز در ايران در نظر بگيرند. قديمي بودن زيرساخت ها در ايران و عدم رعايت استانداردها بر نرخ حق بيمه ها تاثير مي گذارد و بيمه گران بايد بر اين نکته توجه کنند.

با اين وجود بيمه گران تازه وارد مي تواند از مزاياي بازار استاندارد در اين کشور بهره مند شوند البته اگر نظارت دقيقي بر ميزان حق بيمه ها و نوع بيمه نامه ها داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: