کد خبر: ۷۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 16
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>متخصصان مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری موفق شدند نمونه گیری با روش فریز کردن از بافت ریه را جایگزین عمل باز ریه کنند.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر اردا کیانی فوق تخصص ریه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد این دستاورد توضیح داد: متخصصان این مرکز پزشکی توانسته اند با استفاده از روش برونکوسکوپی و بدون نیاز به عمل جراحی باز، یک نمونه بزرگ از ریه را به دست آورند.
وی افزود: با این روش که با استفاده از فریز کردن قسمتی از بافت ریه انجام می شود، از بیمارانی نمونه برداری می شود که مبتلا به بیماری پارانشیم ریه هستند یا پزشکان معالج به تشخیص دقیقی در مورد بیماری نرسیده باشند و برای تشخیص قطعی نیاز به بخشی از بافت ریه با حجم زیاد باشد.
کیانی ادامه داد: در این روش که به صورت تیمی و با همکاری گروه جراحی توراکس، بیهوشی و پرستاری انجام می پذیرد، ممکن است خونریزی خفیفی رخ دهد که به آسانی مرتفع می شود.
وی افزود: هزینه فعلی انجام این روش در مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری با هزینه یک برونکوسکوپی معمولی قابل قیاس است که علاوه بر مزایای زیادی که از لحاظ جسمی در مقایسه با عمل باز دارد، از لحاظ هزینه های مالی نیز بسیار مقرون به صرفه است.

** کاهش چشمگیر استنت گذاری با اجرای طرح تحول سلامت
دکتر عاطفه عابدینی فوق تخصص ریه و عضو هیات علمی مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری با اشاره به اینکه مراکز درمانی محدودی در ایران کار استنت گذاری برای بیماران دچار عارضه تنگی راه هوایی را انجام می دهند، افزود: بیشترین آمار استنت گذاری مربوط به زمان پس از اجرای طرح تحول سلامت است که سبب شده بیماران به جای پرداخت هزینه 2 تا چهار میلیون تومانی، تنها بین 6 تا 10 درصد این مبلغ را پرداخت کنند.
وی روند روبه رشد انجام این خدمات برای بیماران در کشور با کیفیت بالا را یادآور شد و افزود: استنت گذاری به 2 نوع فلزی و پلاستیکی تقسیم بندی و برای رفع تنگی های خوش خیم و بدخیم راه هوایی استفاده می شوند، عوارضی نیز ایجاد می کنند که بیشترین مورد آن جابه جا شدن استنت است که نیاز به مراجعه مجدد بیمار به مراکز درمانی دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: