کد خبر: ۷۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 15
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با در بازدید شورای معاونین این جمعیت از دانشگاه صنعتی شریف، گفت: آموزش همگانی و امداد و نجات از جمله وظایف جمعیت هلال احمر است، براین اساس همکاری های این جمعیت با دانشگاه صنعتی شریف گسترش می یابد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حمید جمال الدینی در نشست مشترک شورای معاونین جمعیت هلال احمر با رئیس دانشگاه صنعتی شریف که ظهر امروز در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد، اظهارداشت: آموزش همگانی و امداد و نجات از جمله وظایف جمعیت هلال احمر است، براین اساس همکاری های این جمعیت با دانشگاه صنعتی شریف گسترش می یابد.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شریف نخستین دانشگاه نخبه پرور کشور است، گفت: یکی از راه های حفظ نخبگان و دانشجویان برتر در کشور، ترسیم نقطه اثرگذار برای فعالیت آن ها است تا نسبت به برنامه ریزی در زمینه انجام فعالیت های مرتبط اقدام شود.

به گفته معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر این جمعیت راغب به استفاده از تولیدات داخل است.

وی به گسترش فرهنگ وقف در حوزه علم و دانش و همچنین پژوهش و فناوری اشاره کرد و یادآور شد: واقفان می توانند در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری و همچنین علم و تربیت انسان ها نیز فعالیت کنند.

وی اذعان کرد: روحانیت در ایجاد فرهنگ وقف نقطه ای تاثیرگذار است و می تواند با ترغیب افراد در جهت وقف علم و دانش گام های موثری بردارد.

نیازمند پهپادی کارآمد در عملیات‌های امداد ونجات هستیم

در ادامه این نشست دکتر ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تا این لحظه چندین مدل پهپاد به سازمان امداد ونجات معرفی شده است اما هیچ یک کارایی لازم برای مورد استفاده قرار گرفتن در عملیات های امداد ونجات را نداشته و بیشتر جنبه تزئینی داشت، تصریح کرد: برای ما کارایی پهپادها در عملیات های امداد ونجات بسیار مهم است و بایستی به صورت دقیق از نظر حمل بار و اقلام امدادی، عکس العمل در تغییر مسیرها و سرعت حرکت پهپادها مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی گفت: در صورتی که از سوی دانشگاه صنعتی شریف پهپادی کارآمد در عملیات های امداد ونجات به ما معرفی شود، نسبت به تهیه آن اقدام خواهیم کرد.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در زمینه امداد ونجات نیز امدادگران و نجاتگران این جمعیت فعال هستند و خدمات لازم را ارائه می دهند.

دانشگاه صنعتی شریف فعالیت در حوزه سلامت را در دستور کار دارد

دکتر فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در این نشست مشترک با اشاره به اینکه این دانشگاه تفاهم نامه های مختلفی را با سازمان‌ها منعقد کرده است، بیان کرد: یکی از مواردی که دانشگاه صنعتی شریف را از دیگر دانشگاه ها متمایز می کند، نیروی انسانی خوب و کارآمد این دانشگاه است.

وی ادامه داد: به واسطه فعالیت های موفق نیروهای انسانی دانشگاه صنعتی شریف، این دانشگاه توانسته در پروژه های کاری خود موفق عمل کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه به جد به دنبال فعالیت در حوزه سلامت هستیم، یادآور شد: در این زمینه تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران منعقد شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که در جلسه مشترک با هلال احمر نیز به نتایج مثبتی دست یابیم.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ذاکری، معاون نظارت بر امور شرعی نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر؛ دکتر جزنی، رئیس سازمان تدارکات پزشکی، دکتر رئیس کرمی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی، رافع، رئیس سازمان داوطلبان و دکتر جلالی، مشاورعالی رئیس جمعیت هلال احمر در حوزه فناوری اطلاعات، حضور داشتند.

یادآور می شود، شورای معاونین جمعیت هلال احمر در پایان این نشست از بخش‌های مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته، دفتر جداساز لرزه ای و مرکز خودکفایی دانشگاه صنعتی شریف بازدید کردند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: