کد خبر: ۷۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 10
در شورای مدیران وزارت بهداشت صورت گرفت؛
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، از بازخوانی کلیات طرح تحول بهداشت خبر داد و افزود:
به گزارش شفا آنلاین : دکتر ناصر کلانتری در نشست شورای مدیران معاونت بهداشت گفت: تهیه و تدوین بوکلت ­های ارائه خدمات، توسط دفاتر مدیریت و ادارات تخصصی تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته است و مابقی جزوه ها نیز برای ابلاغ توسط معاون بهداشت طی همین روزها آماده ابلاغ می شوند.

قائم مقام معاونت بهداشت، افزود: پس از گسترش واحدهای شبکه شهری و تدوین بسته خدمات مهمترین اقدام تدوین این بوکلت­ ها بود که در حال اتمام است.

وی ادامه داد: این بوکلت ­ها شامل رهنمودهایی برای مراقبان سلامت، کارشناسان تغذیه و رژیم درمانی، کارشناسان بهداشت روان، کارشناسان بهداشت حرفه ای و محیط، پزشکان و دندانپزشکان است.

کلانتری، وظیفه مراقبان سلامت را در خصوص خدمات برای مادر و کودک خدمات مراقبتی برشمرد و گفت: در بسته ­های خدمات طراحی شده طرح تحول بهداشتی مراقب سلامت باید به مادر و کودک خدمات مراقبتی، برای قشر نوجوان و جوان خدمات بیماریابی، برای میانسالان و سالمندان خدمات آموزشی و برای کل مردم نیز خدمات ارتقایی و توانمندسازی انجام دهد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشتبیان داشت: پس از ابلاغ این بوکلت­ ها، چگونگی آموزش مراقبان سلامت، مهمترین کاری است که باید برای ارائه جامع و صحیح خدمات به مردم انجام شود.

وی، تدوین فرم­ های ثبت و گزارش ­دهی خدمات و چک لیست­ های پایش و ارزشیابی خدمات را برنامه­ های بعدی طرح تحول بهداشت اعلام کرد و بر اجرای آنها در تمام خانه­ ها و مراکز بهداشتی مجری طرح تحول تأکید کرد.

کلانتری بر ارائه برنامه بسته­ های خدمت طرح تحول بهداشت کشور اعم از تغذیه، خودمراقبتی و سایر برنامه­ ها در قالب گروه ­های سنی تأکید کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: