کد خبر: ۷۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 10
شفا آنلاین>بیمه و بانک>ایتالیا بعد از چندین ملاقات مقامات ایرانی و ایتالیایی در این هفته توافق کرد 3 میلیارد دلار خط اعتباری به ایران پرداخت کند.
به گزارش شفا آنلاین، وزیر توسعه اقتصاد ایتالیا بعد از ملاقات با وزیر نفت ایران به خبرنگاران گفت توافق کرده اند خط اعتباری ۳.۳ میلیارد دلاری را در اختیار ایران قرار دهد.

تعجیل برای پیدا کردن جای خود در تجارت ایران در توافق تاریخی که به تازگی امضا شد، ریشه دارد که می تواند سنگینی تحریم ها را از دوش ایران بردارد و برای شرکت های بین المللی و دولت ها انجام معاملات با ایران را ممکن سازد.

شرکت بیمه ایتالیایی SACE نیز توافقی با بانک مرکزی ایران امضا کرده است.

برخی از تحلیل گران بر این باورند که در وارد شدن به ایران و تجارت با این کشور نباید عجول بود. وزیر امور خارجه ایتالیا و مدیر عامل شرکت انرژی ایتالیایی ENI که بخاطر انجام تجارت با ایران مورد بررسی قرار گرفت نیز از کسانی بودند که این هفته به ایران سفر کردند.

وزیر نفت ایران با وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار کرد که در نتیجه آن اعلام شد ENI در ایران واحدهای پتروشیمی احداث خواهد کرد.

ایران همچنین شرکت های ایتالیایی را برای مشارکت در زمینه ساخت تجهیزات لازم صنعتی و همکاری با ایران در شرکت هایی این عرصه دعوت می کند. به گفته مقامات ایرانی تجارت بین دو کشور در حال شکوفایی است و برآورد می کنند ارزش آن به حدود ۱.۵ میلیارد دلار برسد که قصد دارند در آینده نزدیک آن را به دو برابر افزایش دهند.



 ا


 
 
 

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: