کد خبر: ۷۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 04
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>دندانپزشکي که شير زيمباوه‌اي را کشته بود، مجبور شد، عذرخواهي کند.
والتر جيمز پالمر، دندانپزشک و شکارچي آمريکايي است که شير محبوبي را در زيمباوه کشت.

به گزارش شفا آنلاین، اين کار او بازتاب گسترده‌اي در شبکه‌هاي اجتماعي داشت و همه عليه او موضع گرفتند. اعتراضات در حدي بود که پالمر مجبور شد در نامه‌اي خطاب به بيمارانش، از کاري که کرده عذرخواهي کند. پالمر که تخصص بالايي در شکار با تيروکمان دارد، چندي پيش براي بازديد و شکار به پارک ملي هوانگه رفت. تير او شير نر 13 ساله را زخمي کرد و اين زخم دليل مرگش شد.

 اين شير سيسيل نام داشت که به خاطر يال سياهش معروف بود. هر سال حدود پنجاه هزار نفر براي ديدن اين شير به اين پارک مي‌رفتند. پالمر در نامه‌اي که نوشته تاکيد کرده که شکارچي بودن او ارتباطي با حرفه‌اش، دندانپزشکي ندارد.

 پالمر که مدعي است، «يک عمر شکارچي» بوده، گفته که درباره اين موضوع با بيمارانش صحبتي نمي‌کرده چون مي‌دانسته موضوع شکار حيوانات مي‌تواند باعث اختلاف نظر شود و احساسات آنها را تحريک کند. البته او ادعاي عجيبي هم کرده است: «فکر مي‌کردم شکار آن شير قانوني است.»

اين ادعا با حرفي که مقامات زيمباوه مي‌زنند، تفاوت دارد. آنها گفته‌اند پالمر براي شکار اين شير حداقل 50 هزار دلار هزينه کرده است. اين مقامات توضيحاتي هم از نحوه شکار شدن اين شير داده‌اند: «پالمر با کمک يک شکارچي محلي و بستن طعمه به پشت خودرو خود، شير مشهور را به خارج از پارک کشاند و سپس آن را با تيروکمان هدف قرار داد.

 شير زخمي از محل گريخت و پالمر و شکارچي محلي به مدت چهل ساعت آن را تعقيب کردند و سپس با شليک گلوله کشتند.» منابع خبري در زيمباوه به نقل از مقامات قضايي گزارش داده‌اند که يک زمين‌دار محلي و يک شکارچي حرفه‌اي روز چهارشنبه براي تفهيم اتهام در دادگاه حاضر مي‌شوند. آنها به قيد وثيقه آزاد شده‌اند. با اين که شير به دست پالمر کشته شده، اما فعلا خبري از احضار او نيست.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: