کد خبر: ۷۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 24
شفا آنلاین>بیمه و بانک>رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به منظور تعیین تکلیف نهایی دو شرکت پدیده شاندیز و موسسه میزان نامه ای به حسن روحانی رییس جمهور ارسال کرد.


به گزارش شفا آنلاین، از خانه ملت، عبدالرضا عزیزی نامه ای به رییس جمهور برای وضعیت پدیده شاندیز و موسسه میزان ارسال کرد که متن آن بدین شرح است:

برادر ارجمند حضرت حجه الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با اهدای سلام وتحیات

همانگونه که مستحضرید عده فراوانی از شهروندانی که ما وشما توفیق خدمت به آنها را داریم، با اعتماد نسبت به سیاستهای نظام پولی ومالی کشور در موضوع خصوصی سازی وحمایت از بخش های تعاونی، به درجات گوناگون وقابل ملاحظه ای هم از حیث تعداد سپرده گذاران وهم از جهت میزان سپرده بویژه در استانهای خراسان شمالی، رضوی وجنوبی در شرکت مالی واعتباری 'میزان' و شرکت 'پدیده شاندیز' ، بعضا با فروش مایملک ضروری خود اقدام به تودیع وجوهی برای حفظ ارزش نقدینگی وسرمایه گذاری نمودند که البته انتساب به برخی از نهادها وقوا وتبلیغات گسترده رسانه های مکتوب ودیداری چه محلی وچه ملی و نیز حضور استانداران وقت در محل شرکت در تشویق آنان بی تاثیر نبود وحال آنکه با توجه به مسبوق به سابقه بودن چنین شرکتهایی این امر می بایست با دقت بیشتری انجام می شد وادارات ثبت شرکتها ونهادهای انتظامی واطلاعاتی وبخصوص وزارتخانه های اقتصاد ودارایی، راه وشهر سازی، تعاون کار ورفاه اجتماعی، کشور، جهاد کشاورزی، قوه قضاییه، بانک مرکزی ودادگستری که سوابق امر نزد آنها محرز بود، می توانستند با اطلاع رسانی وآگاهی بخشی به موقع، از وقوع تخلف یا بلندپروازیهای غیراصولی وغیرمحاسباتی موسسه و شرکت مذکور در استانهای فوق الذکر حداقل به میزان قابل ملاحظه ای جلوگیری کرده و از ورود خدشه به حیثیت دستگاههای اجرایی وقضایی وعلی الخصوص آینده بخش خصوصی ممانعت نموده واینگونه مردم را مضطرب نسازند.

در این جا شایسته می دانم ضمن درخواست امعان نظر فوری برای رفع گرفتاریهای شهروندان مستاصلی که در مقیاس چند صد هزارنفر با چشمانی نگران به ما می نگرند و از ما به عنوان نمایندگان خود در حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توقعی جز بازگشت سرمایه های نوعا خرد اولیه ندارند، توجه حضرتعالی را به نکات زیر جلب نمایم:

۱- کمیسیون اجتماعی به دلیل ابعاد وسیع اجتماعی این سوءعملکردها در تاریخ ۲۳/۴/۹۴ اقدام به دعوت از مسیولین ذیربط در هر سه قوه نمود وموضوع را به تفصیل بررسی کرد.

۲- به عنوان نقض یک اصل بدیهی، اطلاع رسانی نه تنها در مراحل پیشینی وقبل از هجوم سپرده گذاران وسهامداران برای افتتاح حساب مشارکت، صورت نگرفت بلکه اکنون نیز به درستی صورت نمی گیرد واین خود یکی از مشکلات جدی است که آثار روانی را نیز به ابعاد اجتماعی –اقتصادی قضیه می افزاید.

۳- پیشنهاد مشخص این کمیسیون آن است که حضرتعالی طی دستوری کلیه مبادی نامبرده را موظف به ارائه گزارشهای روشن از اقدامات حمایتی وجبرانی خود بنمایید تا ضمن ارسال نسخه ای از این گزارشها به کمیسیون اجتماعی در معرض اطلاع نمایندگان مردم قرارگیرد وبه نحومقتضی وبا رعایت موارد امنیتی در جهت تلطیف فضا وباز گرداندن اعتماد عمومی به کار گرفته شود.

۴- در این خصوص فرجه ای نیز تعیین شود تا دستگاههای در گیر بتوانند با محوریت استانداران ضمن اینکه گزارشهای خودر را در قالب یک گزارش واحد ارایه می کنند، سرعت را نیز در کنار دقت لحاظ نمایند .

۵- در یک اقدام پیشگیرانه ،مسئولیت مراکز امنیتی واقتصادی استان در مورد تایید نهایی ونظارت مستمر بر پروژه های اقتصادی مهم هر استان مشخص شود ودر مورد موسسه وشرکت مذکور نیز دلیل وانگیزه کم کاری احتمالی آنان تشریح شود.

۶- لازم است با دستور حضرتعالی، گزارش دیگری نیز از کم وکیف اجرای امور در هیات یاهیاتهای تصفیه، به اطلاع برسد ودر آن مشخص شود که 'تقویم' اموال وداراییهای 'میزان'چه زمان به پایان می رسد وتاکنون چه معلوماتی حاصل شده است.

۷- در کنار مردم، کارکنان این موسسات نیز شغل خود را از دست داده اند، دولت محترم تدبیر وامید چه راهکاری را برای این قشر ضعیف که تاوان عملکرد غیر اصولی برخی دستگاههای اجرایی را پس می دهند،اندیشیده یا پیشنهاد می نماید.

 


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
صبوری
|
United States
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
باتشکر، نمایندگان محترم باید پیگیر باشید که مبلغی به صورت ورود سرمایه گذار یا خط اعتباری از طرف بانک مرکزی برای پرداخت به سپرده گذاران میزان منظور شود و بعد املاک را هر جور که صلاح میدانند بفروشن تا بیش از این مسئله بحرانی تر نشود و بعد از گذشت بیش از 6 ماه انصاف نیست مردمان خطه خراسان بیش از این در پیچ خم تحقیق, تفحصات مسئولان و جلسات مزاکرات قرار گیرند .

والله این پرداخت های زیر 1 و 2 و3 میلیونی فرصت خریدن و دهن کجی به همه سپرده گذارانی است که مبالغ بالای 10 و 30 و 100میلیون و ... دارند است. تمام کسانی که از اولین روز ایجاد این بحران دچار مشکل شدن و معترض بودند و پیگیر ،کسانی هستند که مبالغ بالایی دارند و هنوز بعد از گذشت 6 ماه به پول خود نرسیده اند .
به نقل از عبدالرضا عزیزی نماینده ، 2800 میلیار مطالبات مردم می باشد که با حدود 150 میلیارد مبالغ زیر 3 میلیون پرداخت میشود .
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
1
دیروز تو میزان نیشابور یه پیرمرد80ساله که کمرش خم بود وتوهردو دستش عصا گرفته بود اومد.انقد پیر بود که حتی یک پله ی بانک رو هم نمیتونست بیاد بالا کمکش کردم اومد داخل. داشت گریه میکرد و نفرین.میگف دارم میمیرم.جالبه مسئول بانک بهش گفت برو یه نامه بنویس واز پزشکتم مدارک بیار که داری میمیری تا بفرستم مشهد ببینیم چی میشه. در جوابش پیرمرد گف نا ..... من پول ویزیت دکترم ندارم....مسئولین باید حتما نزدیک رای ریزی باشه که مردم رو ادم حساب کنین. بترسین از اه امثال این پیر مرد که با این بی تدبیری دارین تیشه به ریشه ی ایران میزنین.مردم دیگه هیچ اعتمادی به... ندارند!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
1
6
جناب آقاي دکتر عزيزي از اينکه زحمت کشيدين وچنين نامه اي مرقوم فرمودين تا دولت تدبير واميد در جريان کم وکيف موضوع قرار گيرندبسياربجاست.اما کاش قبول زحمت فرموده ومراتب را با توجه به اينکه اکنون نزديک شش ماه است که مردم در تب وتاب زندگي از دست رفته خود مي سوزند ومي سازند به محضر حضرت امام خامنه اي نيز ارسال مي فرمودين تا شايد اين کابوس دست از سر مردم بر دارد .موفق باشيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
6
ما خراسانی ها به نمایندگان فعلی در مجالس شورای اسلامی ..... به علت گول خوردن رای نمی دهیم.هوالحق
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
اره داداش گل گفتی. من وخانوادم دیگه پای هیچ صندوق رایی نمیریم.اصلا بریم رای بدیم که چی بشه.که خودمون انتخابشون کنیم بعد تو این دولت بدون تدبیر و نا امیدی بدون در نظر گرفتن بدبخت شدن هزازان خانواده موسسه و شرکت منحل کنن؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
3
هوالحق ما جمعی از کسانی که در میزان حسابمان دزدی شده هم فسم شده ایم اگر تا اول مهر سپرده مان تعیین تکلیف نشود در انتخابات آینده با تمام قدرت شرکت و به نمایندگان جدید در خراسان ها در هردو مجلس رای دهیم تا این نمایندگان کم کار رای نیاورند و انشا ا... دولت هم 2سال دیگر عوض شود و دولت صالح روی کار آید ما که از آنها خیری ندیدیم گروه هوالحق
مانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
2
اقای دادستان خراسان که عامل اصلی انحلال تعاونی اعتبار میزان وابسته به دادگستری هستید.!-کی به جرم محرز اعضاهیئت مدیره میزان بعنوان اخلالگر اقتصادی رسیدگی می کنید؟ 2- کی سپرده های مردم را بازپس می گیرید و به انها مسترد می کنید ؟اگر این دو وضیفه ذاتی خویش را انجام ندادید من سپرده گذار می توانم راسا از اموال بناحق هیات مدیره اقدام کنم ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
2
سلام....مسئولین مدیر و مدبر لطفا این متن و دل نوشته های مردم را بخوانید تا از توهم خودشیفتگی بیرون بیاید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
0
0
.......وای به حال دنیا ی آن مسئولین که در خواب خرگوشی اند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
0
0
این موسسه تا وقتی پول داشت به دادگستری خراسان و قضات محترم تعلق داشت و .....حالا که به مشکل خورده نه دادگستری و نه بانک مرکزی هیچکدام زیربار نمی روند اگر خدای ناکرده از این نهصد و سی هزار سپرده گذار یکی جانش رااز دست بدهد چه کسی تاوانش را می دهد و متولی خانواده آن بدبخت که از دیوار کسی بالا نرفته و حق کسی را هم نخورده است فقط و فقط پول خود را که عمری برایش زحمت کشیده است می خواهد می شود؟مسولین محترم و ذیربط آیا پول و مادیات اینقدر ارزش دارد که چشمانتان را به روی این ظلم اکبر بسته اید؟!!!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: