کد خبر: ۷۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 22
شفاآنلاین:اقبصاد>بیمه و بانک>برخی خرده فروشان به تازگی بهانه تازهای برای استفاده نکردن از کارتخوانها تراشیده اند.
به گزارش شفا آنلاین : پس از این که بانکها در اثر کاهش نرخ سود با کمبود منابع مالی مواجه شدند، برخی طرحهای تشویقی خود برای پرداخت تسهیلات را ملغی کردهاند. از جمله این طرحها پرداخت تسهیلات به صاحبان کارتخوان بود.

در این طرح، واحد صنفی دارای کارتخوان در اثر تراکنش بیشتر مشتریان میتوانست از تسهیلاتی خاص برخوردار شود. با این حال چند ماهی است که این خدمات دیگر به واحدهای صنفی ارائه نمیشود.

با این وضعیت، اصناف هم در ارائه خدمات به مشتریان با کارتخوان محدودیتهایی ایجاد کردهاند. شدت این محدودیتها در خرده فروشیها بیشتر است. به عنوان مثال به تازگی سوپرمارکتها که بیشتر اجناس خرد با قیمت کم به فروش میرسانند استفاده از کارتخوان را به خریدهای بیشتر از ۱۰ هزار تومان منوط کردهاند.

به گفته آنها به تازگی نظام بانکی برای خریدهای کمتر از این رقم هزینه ۳۰۰ تومانی دریافت میکند، در حالی که برای خریدهای بیش از این هزینهای دریافت نمیشود.

این ادعا را البته بانک مرکزی رد کرده است. معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در این باره به خبرنگار ما گفت: پیش از این طرحی برای دریافت کارمزد از کارتخوانهای اصناف مطرح شد، اما فعلا این طرح اجرایی نشده است.

ناصر حکیمی افزود: ادعای خرده فروشان درباره دریافت کارمزد یا هر هزینه دیگری هنگام استفاده از کارت خوان نادرست است و بانک مرکزی هیچ گاه چنین اقدامی را بدون اطلاع رسانی قبلی انجام نخواهد داد.

بانک و بیمه

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: