کد خبر: ۷۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 21
رئیس انجمن علمی مامایی ایران
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: پزشکان در تیم پزشک خانواده ۷ برابر ماماها حقوق می‌گیرند در حالی که عمده خدمات پزشک خانواده بر دوش ماماها است و نمی‌توان حقوق پزشکان را چندین برابر اما تغییر ناچیزی در حقوق ماماها ایجاد کرد.

به گزارش شفا آنلاین : ناهید خداکرمی با انتقاد نسبت به حقوق دریافتی ماماهای عضو تیم پزشک خانواده، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم خدمات تیم پزشک خانواده را با کیفیت بهتری ارائه دهیم و عدالت و دسترسی به خدمات سلامت را برقرار کنیم ابتدا باید عدالت در بین ارائه‌دهندگان خدمت برقرار شود.

وی ادامه داد: اکنون میزان دریافتی ماماها نسبت به پزشک در تیم پزشک خانواده یک هفتم است، این در حالی است که عمده خدمات پزشک خانواده بر دوش ماماها است و آنها علاوه بر بازدید روستاهای مختلف ویزیت در منزل، پوشش مسائل مربوط به مادران باردار و ده‌گردشی، خدمات متعددی دیگری را نیز ارائه می‌دهند اما دریافتی آنها به ویژه طی 2 سال اخیر تفاوت فاحشی با پزشک خانواده داشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با پرداخت بالاترین سطح حقوق به پزشک خانواده موافقیم اما معتقدیم میزان دریافتی ماماها نیز باید افزایش یابد نمی‌توان حقوق پزشکان خانواده را چندین برابر افزایش داد و تغییری ناچیزی در حقوق ماماها ایجاد کرد.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران تصریح کرد: امیدواریم وزارت بهداشت این نکته را مدنظر قرار دهد که به هر میزان که تعداد ماماها در تیم پزشک خانواده متناسب با تعداد پزشک و حقوق پرداختی به آنها افزایش یابد خدمات بهتری را می‌توان به مردم ارائه داد چرا که هدف وزارت بهداشت نیز ارائه خدمات بهتر به مردم و رضایت شغلی تیم سلامت است. 

وی با اشاره به اهمیت عقد قرارداد سازمان‌های بیمه‌گر با ماماها نیز اظهار داشت: امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر بار دیگر موضوع عقد قرارداد با ماماها را بررسی کنند تا از این طریق ماماها زمینه‌ساز ارائه خدمات مربوط به زنان، سلامت باروری، دوران بارداری و مراقبت از نوزادان را به طور مستقل انجام دهند.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: