کد خبر: ۷۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 22
شفا آنلاین>سلامت جنسی> متخصص زنان و زایمان گفت: بارداری ابتلا به سرطان و اختلال آندومتریوز در زنان را کاهش می‌دهد.
ا
به گزارش شفا آنلاین،دکتر نجمه فائز  درباره فواید بارداری برای زنان اظهار داشت: برخی از بیماری‌ها در زنان وجود دارد که ممکن است که با بارداری بهبود یابد، برای مثال در دوران بارداری بیماری مانند اختلال آندومتریوز کاهش پیدا می‌کند و این باعث کاهش درد در دوران قاعدگی می‌شود.

وی افزود: نکته دیگر این است که بافت داخل رحم در جایی غیر از رحم، تخمدان یا در لوله رحمی قرار می گیرد به این دلیل که بافت‌های قسمت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند و نباید این بافت به قسمت دیگری از بدن برود.

این متخصص زنان و زایمان درباره فرضیه‌های موجود برای قرار گرفتن بافت داخل رحم در قسمت دیگری از بدن بانوان ابراز کرد: یکی از فرضیه‌ها این است که خون داخل قاعدگی برگشت پیدا می‌کند و این باعث می‌شود که بافت داخل حفره رحمی در خارج از آن و در بافت شکم کاشته می‌شود که آندومتریوز و چسبندگی داخل شکم ایجاد می‌شود و عمل جراحی در این باره برای بیمار عوارض شدیدی ایجاد می‌کند.

کاهش التهابات رحمی و آندومتریوز با بارداری
فائز با اشاره به این‌که آندومتریوز در سنین باروری از 20 تا 40 سال ایجاد می‌شود، تصریح کرد: این بیماری با درد همراه است که چسبندگی لوله رحمی و بافت شکمی را در خانم به دنبال دارد اما با بارداری التهابات رحمی و این بیماری در وی کاهش می‌یابد البته بسته به میزان شدت احتمال دارد پس از زایمان این بیماری عود کند.

حاملگی خطر سرطان در زنان را کم می‌کند
وی درباره سایر مزایای بارداری در بانوان تاکید کرد: کسانی که تنبلی تخمدان دارند و ممکن است فاصله دو عادت ماهانه آنان 40 تا 50 روز باشد استروژن آن ها افزایش می‌یابد که باعث افزایش تعداد سلول‌های بافت داخل رحم می‌شود و این موضوع زمینه را برای سرطان‌های رحم مستعد می‌کند که در صورت حاملگی خطر آن کاهش می یابد.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: یک سری از هورمون‌ها در چاقی و بافت چربی وجود دارند که تبدیل به استروژن می‌شوند که عوارضی مانند ریزش مو دارند.

فائز با بیان این‌که زن برای باروری خلق شده پس مطمئنا این فوایدی نیز برای وی دارد، افزود: یک سری از بیماری‌ها در خانم‌هایی که ناباروری دارند و به هر دلیل بارور نشده‌اند وجود دارد؛ در تنبلی تخمدان ممکن است فرد سیکل طولانی داشته باشد که ممکن است هیپرپلازی رحم را به دنبال داشته باشد و به سبب آن زمینه را برای سرطان رحم مستعد کند.

وی با اشاره به این که باروری در تمام بافت‌های بدن اثر می‌گذارد، تاکید کرد: بهتر است خانم‌ها بارداری داشته باشند اما متاسفانه معمولا عوارض آن را می‌بینند و به فواید زایمان بی توجه هستند همچنین خواهان فرزند کمتر به منظور تربیت بهتر هستند در صورتی که بسیاری از خانواده‌ها با داشتن فرزندان بیشتر از تربیت بهتری نیز برخوردار هستند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: