کد خبر: ۷۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۴ - 2015July 20
معاون بيمه هاي اتکائي بيمه مرکزي بیان کرد:
شفاآنلاین:اقتصاد>بیمه و بانک>عضو هيات عامل و معاون بيمه هاي اتکائي بيمه مرکزي از دريافت تقاضاي همکاري شرکت هاي بيمه آلمان و فرانسه با صنعت بيمه کشور همزمان با پايان مذاکرات هسته اي ايران با گروه پنج به علاوه يک و اعلام برنامه جامع اقدام مشترک خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین : مينا صديق نوحي در خصوص تاثير برنامه جامع اقدام مشترک در صنعت بيمه کشور، افزود: براساس برنامه جامع اقدام مشترک و با رفع تحريم ها شرکت هاي بيمه اروپايي مي توانند پوشش هاي لازم بيمه اي را به شرکت ملي نفت ايران، کشتي هاي حامل گاز مايع، نفت ، بنزين و مواد پتروشيمي ارايه کنند.

وي ادامه داد: همچنين ارايه تسهيلات و پوشش هاي بيمه اي در بخش حمل و نقل به مواد خام و ساير کالاها نيز امکان پذير مي شود.

اين مقام مسول در بيمه مرکزي با بيان آنکه، صنعت بيمه کشور با رفع تحريم ها به شرايط قبل از آن بازمي گردد، گفت: مفاد برنامه جامع اقدام مشترک به گونه اي است که به خوبي تمام جوانب تحريم را در برمي گيرد.

صديق نوحي تصريح کرد: براساس تحريم هاي اعمالي از سوي کشورهاي گروه پنج به علاوه يک، ارايه پوشش هاي بيمه اي و بيمه اتکايي توسط شرکت هاي اروپايي به ايران ممنوع شده بود که با اين برنامه وبرجام اين مشکل رفع شده است.

وي با بيان آنکه، بعد از برقراري ارتباطات بين المللي، صنعت بيمه به دنبال رفع تحريم ها به روال عادي بازمي گردد، اظهار داشت: بر همين اساس مي توان نسبت به انتقال ريسک هاي مازاد ظرفيت داخل اقدام کرد.

معاون بيمه هاي اتکايي بيمه مرکزي با تاکيد بر اينکه، برنامه جامع اقدام مشترک اتفاق بسيار مهمي در صنعت بيمه کشور به شمار مي آيد، اظهار داشت: تحريم ها از سال 1389 مشکلات زيادي را براي صنعت بيمه کشور و انتقال ريسک هاي مازاد ايجاد کرد هرچند که صنعت بيمه کشور توانست با تمهيدات لازم ريسک ها را پوشش دهد اما تعاملات بين المللي لازمه گسترش فعاليت صنعت بيمه است.

عضو هيات عامل بيمه مرکزي ادامه داد: برهمين اساس صنعت بيمه کشور بايد قراردادهايي را با شرکت هاي بيمه خارجي منعقد و ريسک هاي مازاد را واگذار کند.

صديق نوحي گفت: همچنين صنعت بيمه کشور در زمينه صادرات و واردات در زمينه پوشش ريسک در داخل و خارج اقدام خواهد کرد.

وي يکي ديگر از مشکلات صنعت بيمه در زمان تحريم را محروميت از آموزش و انتقال تجربيات عنوان کرد و افزود: با رفع تحريم ها صنعت بيمه مجددا امکان آموزش و انتقال تجربيات از شرکت هاي بيمه اي غربي را کسب خواهد کرد.

معاون اتکايي بيمه مرکزي با تاکيد بر مهم بودن بازار اروپا و آمريکا براي صنعت بيمه کشور، تصريح کرد: شرکت هاي خارجي که تمايل به فعاليت در عرصه بين المللي دارند مي توانند مجددا روابط خود را با صنعت بيمه کشور آغاز کنند.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: