کد خبر: ۶۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۴ - 2015July 17
شفا آنلاین>روانشناسی>یک روانشناس رابطه دختر و پسر به منظور آشنایی و با آگاهی خانواده را منجر به ازدواج موفق و کاهش آمار طلاق دانست.
به گزارش شفا آنلاین،گوهر آل بویه درباره شناخت دختر و پسر پیش از ازدواج و شیوه درست آن اظهار داشت: شناخت دختر و پسر پیش از ازدواج بر آینده زوج تاثیرگذار است مشروط بر این‌که زیر نظارت خانواده باشد.

وی ادامه داد: وقتی دو نفر در اجتماع با یکدیگر آشنا شده‌اند و یا از طریق معرف به یکدیگر معرفی شده‌اند باید در سایه کنترل خانواده با یکدیگر ارتباط داشته باشند و نسبت به یکدیگر شناخت کافی پیدا کرده سپس با یکدیگر ازدواج کنند.

حضور خانواده مانع ازدواج احساسی می‌شود
این روانشناس درباره تاثیر آشنایی پیش از ازدواج بر زندگی مشترک در آینده ابراز کرد: شناخت پیش از ازدواج عاملی نسبی است اما در کل از ایجاد طلاق جلوگیری می‌کند؛ معمولا افراد با آشنایی پیش از ازدواج به شناخت اولیه نسبت به یکدیگر می‌رسند و حضور خانواده‌ها در این امر موجب جلوگیری از رفتار و تصمیم احساسی دختر و پسر می‌شوند تا منطقی‌تر و کنترل شده‌تر رفتار کنند.

رابطه پیش از ازدواج طی ۶ ماه یا کمتر
آل بویه با اشاره به این‌که شش ماه ارتباط پیش از ازدواج به شناخت طرفین کمک می‌کند، ادامه داد: حتی ممکن است که دختر و پسر در مدتی کمتر به شناخت نسبت به یکدیگر برسند.

وی درباره شیوه درست ارتباط دختر و پسر پیش از ازدواج گفت: اگر قرار است که دختر و پسر بیرون از خانه با یکدیگر دیدار داشته باشند بهتر است که این دیدار با حضور لااقل یک نفر از اعضای خانواده از جمله مادر باشد به این دلیل که تنها بودن دختر و پسر ممکن است که احساسات را در ارتباط دخیل کند اما با حضور اعضای خانواده جلوی بسیاری از احساسات گرفته می‌شود.

۹۰ درصد از طلاق‌ها به دلیل نبود شناخت
این روانشناس درباره افزایش طلاق به دلیل نداشتن ارتباط درست پیش از ازدواج تاکید کرد: حدود 90 درصد از طلاق‌ها به دلیل نداشتن ارتباط درست پیش از ازدواج است به شکلی که عمده این ارتباطات براساس احساسات صرف شکل گرفته است و زوجین پس از ازدواج متوجه می‌شوند که شناخت ناکافی نسبت به طرف مقابل داشته‌اند به شکلی که این شناخت بر اساس منطق نبوده است.

سنتی بودن ازدواج عامل خوشبختی نیست
آل بویه با اشاره به این‌که صرف داشتن روش سنتی دلیل بر موفق بودن ازدواج نیست، گفت: ممکن است ازدواج به شیوه سنتی نیز پس از 30 سال منجر به جدایی شود و درصد خطاهایی در آن وجود داشته باشد اما این موضوع در ازدواج‌های مدرن نیز صادق است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط امروز جامعه درصد طلاق در ازدواج‌های مدرنی که با نظارت خانواده انجام شود کم است البته درصد موفقیت ازدواج‌های مدرنی که بدون اطلاع و نظارت خانواده باشد نیز زیاد نیست.

آل بویه درباره راهکارهای شناخت درست دختر و پسر پیش از ازدواج گفت: مهمترین موضوع این است که جوانان باید تعامل خوب و ارتباط درستی با پدر و مادر داشته باشند تا دختر و پسر بتوانند یک سری از مسائل را با والدین خود در میان بگذارند و جوانان با آگاهی ارتباط را پیش ببرند.

وی ادامه داد: در سنین پایین ممکن است جوان یا نوجوان ارتباط احساسی صرف برقرار کند و به سمتی که نباید کشیده شود اما اگر فرزند تعامل خوبی را با والدین داشته باشد در انتخاب همسر بسیار کمک کننده است.

آل بویه تاکیدکرد: ارتباط و محبت میان والدین و نوجوانان باعث می‌شود که بسیاری از خلاء‌ها پر شود٬ برای مثال اگر دختر ارتباط خوبی با پدر داشته باشد کمتر به سمت جنس مخالف کشیده می‌شود و یا اگر پسر ارتباط خوبی با مادر خود داشته باشد در وی خلاء کمتری ایجاد می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: