کد خبر: ۶۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 12
شفاآنلاین:سلامت>سلامت جنسی>عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شیوع واریکوسل در مردان سالم از نظر باروری تقریبا 10 تا 15 درصد و در مردان ناباور حدود 25 تا 40 درصد است.

به گزارش شفا آنلاین : حمید شافی  با اشاره به بیماری‌های خاص مردان در تعریف بیماری واریکوسل با اشاره به اینکه شواهد موجود نشان می‌دهد که واریکوسل اثر مضری بر اسپرماتوژنز دارد، افزود: پاتوفیزیولوژی این ارتباط ناشناخته است، اما اکثر صاحب‌نظران دخالت رفلاکس وریدی و افزایش درجه حرارت را مطرح می‌کنند؛ چراکه اسپرماتوژنز حساسیت بسیار زیادی به درجه حرارت داشته و فقط واریکوسل‌های قابل لمس ارتباط ثابت شده‌ای با ناباروری دارند.

وی بیان کرد: انجام سایر روش‌های تشخیصی سونوگرافی عموما در مردان نابارور مبتلا به واریکوسل غیرقابل لمس ضرورت ندارد و در مواردی که نتیجه معاینه فیزیکی غیرخطی است، ممکن است مفید باشد.

این متخصص اورولوژی تصریح کرد: ترمیم واریکوسل عموما در مردان مبتلا به واریکوسل‌های قابل لمس و پارامترهای غیرطبیعی یا دچار ناباروری قابل درمان است.

شافی اظهار کرد: درمان قطعی و لقاح طبیعی، از مزایای بالقوه در واریکوسلکتومی است. درمان جراحی سبب اصلاح بیش از 90 درصد واریکوسل‌ها می‌شود. با وجود این، نتایج حاصل از ترمیم واریکوسل بسیار متغیر هستند و هنوز شواهد متقاعد کننده‌ای در مورد بهبود باروری با ترمیم واریکوسل وجود ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: