کد خبر: ۶۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۴ - 2015June 30
شفا آنلاین>سلامت جنسی>سه دانش‌آموز دبيرستاني در بريتانيا به خاطر ابداع کاندوم‌هايي که هنگام تماس با عوامل ايجادکننده عفونت‌هاي آميزشي مانند کلاميديا و تبخال تناسلي تغيير رنگ مي‌دهند، برنده جايزه شدند و اکنون دوستداران زيادي روي اينترنت پيدا کرده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین، درون لاستيکش حاوي پادتن‌هايي است که به باکتري‌ها و ويروس‌هاي معيني متصل مي‌شوند. اين مولکول‌ها باعث مي‌شوند که بسته به نوع عامل بيماري‌زاي موجود، رنگ‌هاي فلورسنت متفاوتي پيدا کند.

دانيال علي 14 ساله، يکي از اين مخترعان، گفت: «ما مي‌خواستيم چيزي بسازيم که شناسايي عفونت‌هاي آميزشي را ايمن‌تر از قبل کند تا افراد بتوانند آسان‌تر از قبل در حريم خصوصي خانه‌هايشان بدون نياز به اعمال پزشکي تهاجمي اقدامي فوري انجام دهند.»

اين گروه توضيح دادند که S.T.EYE مي‌تواند در مقابل کلاميديا به رنگ سبز، در مقابل تبخال تناسيلي به رنگ زرد، در برابر ويروس پاپيلوم انساني به رنگ ارغواني و در برابر سيفيليس به رنگ آبي درآيد، هر چند که اين اختراع هنوز در مرحله ايده‌پردازي قرار دارد.

اين گروه دانش‌آموزان که شامل موازنواز 13 ساله و چيراگ شاه 14 ساله هم مي‌شود، به خاطر ايده‌شان که اميدوارند در آينده باعث پيشگيري از انتقال عفونت‌هاي آميزشي شود، برنده جايزه TeenTech براي بهترين ابداع بهداشتي شدند و ظاهرا از هم اکنون شرکت‌هاي کاندوم‌سازي براي عملي کردن اين ايده با آنان تماس گرفته‌اند.

دانيال علي گفت: «ما S.T.EYE را به عنوان راهي جديد براي شناسايي عفونت‌هاي آميزشي براي کمک به نسل آينده ابداع کرده‌ايم. ما اطمينان داريم که از اين طريق مي‌توانيم باعث آسودگي خاطر مصرف‌کنندگان شويم و باعث شويم که افراد بيش از پيش در مسئوليت بپذيرند.»

البته اين ايده هنوز نقايصي دارد، ازجمله اينکه روشن نيست که استفاده از اين کاندوم عفونت آميزشي شريک جنسي فرد شناسايي خواهد شد يا اينکه عفونت خود فرد را هم مي‌توان تشخيص داد.

همچنين اين سوال ناخوشايند هم مطرح مي‌شود که اگر فردي در تماس با دو يا شمار بيشتري عفونت آميزشي قرار گيرد، چه اتفاقي رخ خواهد داد. در عين حال مشکلات حمل وسايل مورد نياز براي تعيين رنگ و داشتن فرصت کافي براي استفاده از يافته‌ها هم مطرح است.

اين گروه جايزه‌شان را در اواخر سال در کاخ باکينگهام دريافت خواهند کرد و همچنين پاداشي 1000 پوندي دريافت خواهند کرد.

به گفته مگي فيلبين، بنيان‌گذار اين جوايز، هدف از اهداي اين جوايز، تشويق دانش‌آموزان به ارائه ايده‌هاي‌شان در بيرون از کلاس درس و به‌طور مستقيم به کارشناسان صنعت است تا توجه اين افراد به سودمندي بالقوه ايده‌هايشان جلب شود.

ساير ابداعاتي که در اين مسابقه شرکت داشتند، شامل يک شير الکترونيکي براي صرفه‌جويي در آب در کشورهاي روبه توسعه و کفش‌هايي بود که به فرد پوشنده امکان مي‌دهد، ضمن راه رفتن وسايلش را شارژ کند.

سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: