کد خبر: ۶۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 20
پزشکی قانونی اعلام کرد
شفاآنلاین:پزشکی قانونی>حوادث>آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می دهد که بیشترین حجم تلفات ناشی از غرق‌شدگی در هر سال مربوط به رودخانه‌ها است به نحوی که در سال گذشته 26.6 درصد از کل موارد غرق‌شدگی در رودخانه‌ها اتفاق افتاده است.

به گزارش شفا آنلاین : پزشکی قانونی اعلام کرد: هرچند عموم مردم تصور می‌کنند که بیشترین تلفات غرق‌شدگی مربوط به دریاهاست و شناگران عمدتاً در دریا جان خود را از دست می‌دهند، آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور بیانگر حجم بالای تلفات غرق‌شدگی در رودخانه‌ها است.

به بیان دیگر در هر سال آمار تلفات رودخانه‌ها در صدر تعداد فوت‌شدگان بر اثر غرق‌شدگی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در سال گذشته بر اساس آمارهای موجود بیشترین موارد مرگ بر اثر غرق‌شدگی در رودخانه‌ها ثبت شده‌است. در این مدت 239 نفر شامل 199 مرد و 40 زن بر اثر غرق‌شدگی در رودخانه‌ها جان باخته‌اند در حالیکه کل تلفات غرق‌شدگی در سال گذشته 898 نفر بوده‌است.

پس از رودخانه‌ها محدوده‌های خارج از طرح دریا با 194  فوتی شامل 175 مرد و 19 زن بیشترین تلفات ناشی از غرق‌شدگی را داشته‌اند.

یادآور می‌شود آمار تلفات ناشی از غرق‌شدگی در محدوده‌ ایمن‌سازی شده دریا تنها هفت مرد بوده است.

بر اساس این گزارش آمار تلفات غرق‌شدگی طی سال گذشته در دریاچه‌های مصنوعی و سد 79  نفر در دریاچه طبیعی 27  نفر، استخر 125 نفر، کانال 83  نفر، چاه 29 نفر و سایر مکان‌ها 115 نفر بوده است.

بر اساس این گزارش از آنجا که در فصل تابستان تمایل افراد برای حضور در حاشیه رودخانه‌ها و شنا کردن افزایش می‌یابد به هموطنان توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از موارد غرق‌شدگی و بروز حوادث ناگوار حتماً نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: