شفا آنلاین - رئیس اورژانس کشور با اشاره به افزایش تصادفات پرتلفات و ضرورت کاهش سرعت در جادههای کشور گفت: متاسفانه خودروها در کشور ایمنی مناسبی ندارند و به دلیل کمبود بودجهها نمیتوان تمام راهها را استاندارد کرد،بنابراین باید سرعت کاهش یابد.
به گزارش شفا آنلاین ،محمد تقی طالبیان ، با تشریح بازدید وزیر بهداشت از پایگاههای اورژانس جادههای قم و همچنین عیادت از مصدومان سانحه آزادراه قم اظهار داشت: وزیر بهداشت به دلیل سرعت عمل پرسنل اورژانس در امدادرسانی به این سانحه که منجر به ترخیص زودهنگام مصدومان شده بود بسیار رضایت داشتند.
وی افزود: در حال حاضر مصدومان سانحه آزادراه قم یک نفرشان در بیمارستان قم، 5 نفر در بیمارستان یزد، 2 نفر در بیمارستان اصفهان و در حدود 2 نفر نیز در بیمارستان هفت تیر تهران بستری هستند. این در حالی است که آمبولانسهای اورژانس کمتر از 7 دقیقه به صحنه حادثه آزادراه قم رسیده بودند و در حدود 30 دقیقه نیز تمام مصدومان را به بیمارستان انتقال داده بودند که این مسئله باعث شد در 2 و 3 روز پس از حادثه مصدومان به سرعت درمان آنان انجام و در نهایت ترخیص شوند.
طالبیان با اشاره به رضایت وزیر بهداشت از رسیدگی به این مصدمان تصریح کرد: براساس قانون تمام هزینههای درمانی این مصدومان توسط وزارت بهداشت صورت میپذیرد و در حال حاضر نیز منتظر هستیم تا با بررسیهای تکمیلتر علت و چرایی این حادثه مشخص شود.
رئیس اورژانس کشور در تشریح مقایسهای تصادفات ماههای مرداد و شهریور نسبت به سال گذشته اظهار داشت: متاسفانه تعداد تصادفات پرتلفات زیاد شده است و معنای تصادفات پرتلفات به این معناست که در این حوادث بالغ بر 2 نفر کشته و 5 نفر مجروح میشوند و در این 2 ماه شاهد حداقل 30 فقره تصادف اتوبوس و مینیبوس بودهایم.
طالبیان ادامه داد: به دلیل افزایش آمار تصادفات پرتلفات بسیاری ضروری است و پیشنهاد میدهیم تا سرعت در اتوبانها کاهش یابد که البته اینمسئله باید در کمیسیون مخصوص خود مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در یکی از بررسیهایی که در کشور آمریکا صورت پذیرفت پس از افزایش سرعت یکی از مسیرها از 60 کیلومتر به 70 کیلومتر گزارشات مبنی برافزایش 30 تا 35 درصدی مرگ و میرها بود و این مسئله نشان داد که افزایش 10 کیلومتر سرعت باعث رشد 35 درصدی تصادفات و تلفات میشود.
رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: به هر حال با توجه به اینکه در کشور ما خودروها ایمنی مناسبی ندارند و به دلیل کمبود بودجهها نمیتوان تمام راهها را استاندارد کرد حداقل باید بر محور انسان بیشتر تمرکز کرد و یکی از بهترین راهها کاهش سرعت در جادهها است.