کد خبر: ۶۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 18
شفاآنلاین :سلامت >سلامت جنسی >اکثر مبتلایان به عفونت های قارچی به طور معمول ترشحات فراوانی به صورت تیکه های دستمال کاغذی یا پنیر دارند که به صورت خارش در دستگاه تناسلی ظاهر می شود.

دیابت یا اختلال در متابولیسم قند ،عدم رعایت بهداشت ، مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک ها و هر علتی که باعث ضعف سیستم ایمنی بدن شود از علل بروز عفونت های قارچی می باشد.

عفونت های رحمی همچنین درخانم های چاق و حامله هم دیده می شود . به طور کلی افراد مبتلا برای درمان باید به پزشک مراجعه کنند تا در صورتی که متأهل باشند برایشان پماد استعمالی و کپسول های خوراکی نیز تجویز شود.

                                                      

‫ استفاده از استخرهای آلوده و حوله های مشترک، لباس های زیر مرطوب و لباس های تنگ و نایلنی هم موجب شدت ابتلا به عفونت های قارچی می شوند.در خانم های یائسه به علت کم خونی و کمبود استروژن امکان ابتلا به خارش وجود دارد که درمان آن با تجویز پمادهای موضعی امکان پذیر است گاهی اوقات برخی از بیماری های پوستی و حساسیت هم می تواند موجب ایجاد خارش در دستگاه تناسلی شود.

خانم ها باید به صورت مرتب لباس زیرهایشان را عوض کنند و برای خشک شدن آنها را در معرض نور آفتاب قرار دهند نه در محیط حمام و جاهای تاریک.در صورت ابتلا به عفونت قارچی نیز استفاده از روش های قدیمی مانند شستشوی واژن با سرکه سفید رقیق شده نیز برای بهبود موثر است.

دکترفرشته دانشمند-متخصص زنان وزایمان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: