کد خبر: ۶۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 17
شفاآنلاین :پزشکان چيني در يک عمل جراحي نفسگیر دو ساعته موفق شدند،420سنگ را از کليه يک مرد خارج کردند.

به گزارش شفاآنلاین، به نظر مي‌رسد که مصرف بيش ازاندازه توفو، غذايي که از خميرسويا درست مي‌شود، عامل اصلي اين عارضه است.

هي، اهل استان ژجيانگ در شرق چين است که با درد شديد شکم به بيمارستان دنگ يانگ مراجعه کرده بود. سي‌‌تي‌‌اسکن نشان داد که کليه چپ او مملو از سنگ‌هاي ريز و درشت است.


او گفت که در گذشته نيز سابقه ابتلا به سنگ کليه را داشته است. 20سال پيش جراحان10سنگ را به روش ليتوتريپسي از کليه او بيرون آوردند. در اين روش، امواج شوک ليزري باعث خرد شدن سنگ‌هاي کليه، مثانه يا حالب مي‌شوند تا سنگ‌ها بتوانند با ادرار از بدن خارج شوند.


دکتر جو چنگچون، عضو تيم جراحي، گفت: «من30سال طبابت کرده‌ام، اما هرگز اين همه سنگ کليه يکجا نديده بودم.» تعداد بالاي غيرمعمول سنگ‌ها به ميزان غلظت بالاي گچ توفو، غذاي مورد علاقه آقاي هي نسبت داده شد. توفو سرشار از سولفات کلسيم است که بدون مصرف مقادير کافي آب از بدن خارج نمي‌شود.


دکتر وي يوبين، جراح ارشد تيم جراحي گفت: «اگر هي کمي ديرتر به بيمارستان مراجعه کرده بود، شايد مجبور مي‌شديم کليه‌هايش را برداريم. در اين جراحي، پزشکان با استفاده از پنس جراحي سنگ‌ها را دانه به دانه از کليه او خارج کردند. فقط خارج کردن سنگ‌هاي کوچک، 45 دقيقه زمان برد.

بعد ازعمل دست و پاهاي من کاملا بي‌حس شده بود». بعد از بهبودي، سنگ‌هاي کليه آقاي هي در يک کيسه پلاستيکي به او تحويل داده شد. بنا به گزارش سازمان بهداشت جهاني، حدود 10 تا 20درصد از مردان و 3 تا5 درصد از زنان در طول عمر خود دچار عارضه درد کليوي مي‌شوند.

منبع: China Daily

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: